Inicia
SegurCaixa Adelas

Els refrescos light engreixen

 

"La taxa d'obesitat de les persones que cada dia beuen refrescos light és més elevada que la de les persones que no en beuen", declara Stephanie Maxson, experta en dietètica de l'MD Anderson Cancer Centrer de Texas. D'altra banda, val la pena destacar que l'obesitat fa augmentar el risc de patir càncer de mama (sobretot després de la menopausa), de còlon, endometri, de ronyó o de pàncrees.

Per què fan engreixar?

Els investigadors del centre expliquen que a l'hora de menjar les persones que beuen refrescos light ingereixen més calories que les persones que beuen refrescos que porten sucre. Com que tenen la sensació que amb aquestes begudes edulcorades s'estalvien calories, justifiquen el consum de productes amb més quantitat de sucre i greix, fet que els descompensa la dieta. D'altra banda, alguns succedanis del sucre, com la sacarina o l'aspartam, poden afectar el metabolisme i fer que els greixos s'hi acumulin més i, per tant, que el risc de patir diabetis i malalties cardíaques augmenti. A més, el fet que alguns edulcorants siguin molt més dolços que el sucre fa créixer les ganes de menjar aliments dolços i, per tant, les probabilitats de fer-ho.

La relació amb el càncer

Tal com assegura Maxon, "Hi ha evidències que ens indiquen que els edulcorants artificials poden fer augmentar el risc de patir uns tipus de càncer concrets, tot i que això no significa que els refrescos amb sucre siguin millors. Els dos tipus de beguda porten ingredients artificials i productes químics que podrien comportar alguns tipus de riscos per a la salut que avui dia encara no coneixem".

Consells per evitar beure refrescos​

Els experts de l'MD Anderson Cancer Centrer de Texas donen una sèrie de consells per reduir el consum de refrescos:

  • No tinguis cap beguda d'aquest tipus a casa, ja que són una temptació. És millor que les substitueixis per opcions més natural​​​s, com ara els sucs, les infusions o l'aigua.

  • Augmenta el consum ​​d'aigua per poder reduir la sensació de set i afavorir l'eliminació de toxines. El recomanable és beure entre 8 i 10 gots d'aigua al dia. Perquè l'aigua sigui més gustosa, durant unes hores s'hi poden submergir trossos de fruita o verdures, com la llimona, la taronja o el cogombre, entre d'altres.

  • Canvia els costu​ms no gaire saludables que vinculen els refrescos als àpats, a moments del dia concrets o a activitats diverses. El cervell es desenvolupa en funció dels hàbits i, per tant, cal trencar aquesta associació mental amb les begudes edulcorades i substituir-les per d'altres de més sanes.

  • Fes exercici de manera regu​​lar ja que els nivells d'energia augmenten i la necessitat de consumir refrescos disminueix.

  • Tria begudes naturals,​​​ com ara els sucs o les infusions, en comptes dels refrescos.

 

Text elaborat amb la supervisió científica de l'Àrea Assistencial d'Adeslas

On s'ha publicat aquesta notícia?

MD Anderson Cancer Centrer de Texas​​​​