Inicia
SegurCaixa Adelas

Fer esport millora el rendiment acadèmic

 

La recerca s'emmarca en el projecte Up & Down, que intenta investigar els efectes de l'activitat física sobre la salut física i psicològica dels escolars. En aquesta iniciativa també han participat investigadors del Consell Superior d'Investigacions Científiques (CSIC), la Universitat Complutense de Madrid (UCM), la Universitat Europea de Madrid (UEM) i la Universitat de Cadis (UCA). Els resultats s'han publicat a Journal of Pediatrics.

Com s'ha dut a terme el treball?

L'equip d'investigadors de la UAM va examinar els efectes de la capacitat cardiorespiratòria, la força muscular i la capacitat motora en el rendiment acadèmic de 2.038 nens i adolescents espanyols de 6 a 18 anys (1.049 eren de sexe masculí). Per fer-ho, es va basar en l'anàlisi dels expedients acadèmics dels participants i en enquestes sobre les activitats físiques que cadascú havia dut a terme. Els nens també van fer proves físiques que mesuraven la capacitat respiratòria, les habilitats motores i el to muscular.

Una qüestió de cor, respiració i moviment

Els investigadors van observar que, mentre el to muscular no influïa positivament ni negativament en els estudiants, la capacitat cardiorespiratòria i l'habilitat motora tenien impacte en el desenvolupament escolar. Irene Esteban-Cornejo, coordinadora del treball del Departament d'Educació Física, Esport i Motricitat Humana de la UAM, ha declarat: "Una millor respiració afavoreix la comunicació entre les cèl·lules, i l'habilitat motora, la concentració. Tenir una bona salut cardiorespiratòria i coordinació motora poden, fins a un cert punt, reduir el risc del fracàs escolar".

 

Text elaborat amb la supervisió científica de l'Àrea Assistencial d'Adeslas

 

On s'ha publicat aquesta notícia?

Journal of Pediatrics​