Inicia
SegurCaixa Adelas

La dieta hipolipídica: la més eficaç per perdre pes

 

Durant els darrers anys, la dieta baixa en hidrats de carboni s'ha recomanat molt per perdre pes, ja que la falta d'aquests hidrats a l'organisme redueix la producció d'insulina i augmenta la crema de lípids. Aquest plantejament pressuposa que reduir els lípids de la dieta sense variar el consum de carbohidrats o proteïnes no té cap efecte sobre la insulina i, per tant, tampoc sobre els greixos. Un estudi recent, que lidera Kevin D. Hall, de l'Institut Nacional de Diabetis dels Estats Units, revela que la dieta baixa en greixos fa perdre més greix corporal que les dietes en què no es consumeixen gaires hidrats.

 

Com s'ha fet l'estudi?

L'objectiu de l'equip de Hall era entendre millor els canvis metabòlics que es produeixen a l'organisme quan se suprimeixen les calories de la dieta, bé per greixos o bé per carbohidrats. Per fer-ho, els investigadors van recopilar dades de desenes d'estudis de nutrició que s'havien fet des de l'any 2003 i van dissenyar models matemàtics sobre la manera com els diversos nutrients afecten el metabolisme i el pes corporal. A més, van seleccionar 19 voluntaris amb obesitat que van viure en una sala conjunta durant dues setmanes, temps durant el qual van portar un control estricte de tot el que menjaven.

 

Com menys greixos s'ingereixen, més pes es perd

Els investigadors van comprovar que, en efecte, la dieta baixa en hidrats afavoreix la pèrdua de pes; això no obstant, també van observar que la dieta baixa en lípids, tot i que no provoca canvis en els nivells d'insulina, fa que es perdi més greix. Els científics van predir la conducta d'aquestes dietes durant 6 mesos, i van concloure que les dues dietes aconseguirien resultats semblants a llarg termini perquè el cos tendeix a evitar la pèrdua de greix en aquests dos supòsits: quan el consum d'hidrats de carboni o lípids és baix i el de calories i proteïnes és semblant.

 

Els bons hàbits alimentaris són la millor dieta

Per confirmar aquests resultats, els autors del treball sostenen que cal fer més estudis en aquesta línia: "La millor dieta és la que és saludable per a un mateix, la que es pot mantenir durant períodes llargs de temps i, si pot ser, la que es pot convertir en un hàbit", conclou Hall.

 

Aquest text s'ha elaborat amb la supervisió científica de l'Àrea Assistencial d'Adeslas

On s'ha publicat aquesta notícia?

Agència SINC​