Inicia
SegurCaixa Adelas

Festucs: una manera exquisida de tenir cura de la salut

 

El juliol del 2003, l’Administració d’Aliments i Medicaments dels Estats Units (FDA) va aprovar la primera llista de beneficis de la fruita seca i va reconèixer que “l’evidència científica suggereix que consumir 42,5 g al dia de la majoria d’aquesta fruita, com ara els festucs, en el si d’una dieta baixa en greixos saturats i colesterol, pot reduir el risc de contreure cardiopaties”.

Perfil nutricional saludable

D’acord amb la doctora Nieves Palacios, cap del Servei de Medicina, Endocrinologia i Nutrició del Centre de Medicina de l’Esport (Consell Superior d’Esports), els festucs presenten un perfil nutricional molt saludable:

  • Són rics en greixos monoinsaturats i poliinsaturats, i en substàncies antioxidants, conegudes per l’important paper que tenen en la protecció de la funció endotelial, clau en la prevenció d’alteracions vasculars.

  • Són baixos en greixos saturats, i no tenen colesterol, fet que augmenta els beneficis sobre les malalties cardiovasculars.

  • Presenten un alt contingut en fibra, i això vol dir que retarden el buidat gàstric i allarguen la sensació de sacietat; redueixen els nivells de colesterol i triglicèrids a la sang, fan més lenta l’absorció de glucosa per l’intestí, disminueixen la consistència dels excrements i milloren el trànsit intestinal.

  • Són rics en proteïna vegetal de bon valor biològic, en minerals com ara el ferro, potassi, fòsfor i sofre, i en vitamines del grup B.

Beneficis per als esportistes

Gràcies a la riquesa en antioxidants, minerals i vitamines i a un perfil nutricional saludable, ric en greixos insaturats i sense colesterol, és un aliment molt interessant en la dieta habitual de qualsevol esportista.

Beneficis per a la pell

Tenir cura de la pell és especialment important en els mesos d’estiu. La vitamina A que contenen els festucs, a més d’afavorir el bronzejat, corregeix condicions de sequedat i descamació de la pell, ajuda a restaurar teixits danyats augmentant la renovació cel·lular i incrementant la síntesi de col·lagen, i millora la cicatrització i l’elasticitat de la pell. La vitamina E, de la seva banda, actua evitant l’acumulació de radicals lliures que augmenten a l’estiu i provoquen l’aparició de taques d’envelliment.

 

Text elaborat amb la supervisió científica de l’Àrea Assistencial d’Adeslas

On s’ha publicat aquesta notícia?

Diari ABC


< Volver a la Información de salud