SegurCaixa Adeslas S.A. de Seguros y Reaseguros utiliza cookies propias y de terceros en este sitio web para mejorar sus servicios, elaborar información estadística y mostrar publicidad, contenidos o servicios personalizados a través del análisis de su navegación para lo cual es necesario compartir datos y perfiles no vinculados directamente a su identidad con operadores publicitarios y otros intermediarios. Si sigue navegando entendemos que acepta su uso. Puede obtener más información sobre el uso de las cookies en nuestra Política de Cookies
Inicia
SegurCaixa Adelas

Aquestes festes, aposta per l’alimentació conscient

 

Els experts de l'American Heart Association proposen l'alimentació conscient com a forma saludable de gaudir del menjar durant les festes (i la resta de l'any).          

 

L'arribada de les festes és, per a molts, sinònim d'excessos en l'alimentació. No obstant això, hi ha una manera senzilla de combatre aquesta tendència poc saludable: l'alimentació conscient, una manera de gaudir més intensament amb el menjar, de deixar-se portar pel gust i no per les quantitats, molt útil durant les festes, i la resta de l'any.                 .

Què és l'alimentació conscient?    

L'alimentació conscient està arrelada a l'antiga filosofia budista de l'atenció plena, en la qual destaca la consciència del "moment present, sense judici", sosté la dietista Dana Notte, de ThrivInspired Nutrition i membre de la Junta del Center for Mindful Eating. Per dur a terme aquesta pràctica, la també dietista Carrie Dennett, explica que és important preparar la ment abans del menjar, fer-se preguntes com ara "Tinc gana?" o "Per què vull menjar?". Aquest mètode ajudarà a ser més selectiu amb la manera de menjar, a triar aliments nutritius i reconèixer quan s'ha menjat prou com per sentir-se satisfet. Encara que l'objectiu de l'alimentació conscient no és controlar les porcions ni perdre pes, és cert que aquestes dues circumstàncies poden ser resultats indirectes d'aquesta pràctica.

Alguns consells per a aquesta forma de menjar

Dennett, la dietista experta en alimentació conscient, dona alguns consells per aprendre a menjar d'aquesta manera:

  • Arriba a menjar amb gana, però no amb fam. Tenir massa gana pot fer que es mengi massa de pressa, sense que el cervell tingui temps de rebre la sensació de sacietat (cosa que pot trigar 20 minuts).   
  • Administra't bé: no et passis amb els entremesos o aperitius.
  • Si cal triar entre un aliment o un altre, opta pel que mengis menys sovint.
  • Redueix la velocitat per concentrar-te en el menjar. Sabem que els àpats festius també són ocasions per reunir-se amb els éssers estimats, per això acostuma a ser difícil concentrar-se en el menjar tota l'estona. És bo, almenys, aprofitar la primera mossada de cada plat per fer-ho.          
  • Gaudeix de tot, des de la cullerada de consomé, fins al bocí de torró, passant per l'amanida o el pa. És important prendre's temps per mastegar i assaborir cada aliment.         
  • No t'omplis massa el plat i demana't, en acabar, si realment vols repetir.
  • Evita estar tota l'estona al costat del menjar en un bufet.
  • No sucumbeixis a la pressió o la insistència dels altres per menjar més.    


Fonts

American Heart Association



 

Millora la teva salut i qualitat de vida. Apunta't als serveis de prevenció i plans d'atenció que t'interessin