Inicia
SegurCaixa Adelas

Hàbits d’alimentació en la quarantena

 

Els experts de la Fundació Espanyola de l’Aparell Digestiu (FEAD) donen les pautes fonamentals per alimentar-se bé mentre duri el confinament.                   

Els àpats desordenats i els aliments poc saludables tenen una repercussió molt negativa en qualsevol moment de la vida, especialment durant aquests dies de confinament. Per aquest motiu, els experts de la FEAD han elaborat una llista de consells nutricionals que tenen per objectiu ajudar la població a mantenir els hàbits saludables mentre no puguem sortir de casa. En aquesta llista destaquen la importància de seguir una dieta variada i de no alterar horaris dels àpats per, d’aquesta manera, cuidar l’estat nutricional i enfortir notablement el sistema immunitari.                                  
La dieta variada més recomanada 
A la FEAD aconsellen mantenir una dieta variada, que inclogui aliments rics en vitamina A (com la pastanaga i els espinacs), vitamina D (ou i peix blau), vitamina E (oli de fruita seca), vitamina C (taronges i maduixes, entre d’altres aliments), vitamines del complex B, particularment B2, B3 i B6 (que es poden trobar en vísceres, fruita seca i peix blau) i minerals com el zinc i el seleni (presents a la carn vermella, aus, ous i fruita seca). Per mantenir un bon estat nutricional, també recomanen que aquesta dieta sigui especialment rica en verdura i fruita, llegum, peix, cereals integrals i que es limitin la carn vermella, el formatge o els processats. Aconsellen també beure aigua en abundància i consumir llet i làctics de 2 a 3 vegades al dia. Recorden, a més, que congelar aliments i preparacions culinàries pot ser una bona alternativa per respectar el confinament i seguir les recomanacions de les autoritats sanitàries de quedar-se a casa.  

Alimentar-se seguint un pla    
La segona recomanació important que dona aquest grup d’experts per aconseguir un bon estat nutricional i per mantenir un pes saludable mentre duri el confinament és mantenir un ordre en l’alimentació. Per fer-ho, aconsellen no variar els horaris habituals dels àpats, planificar l’alimentació setmanal i organitzar la compra tenint en compte l’esmorzar, el dinar, el sopar, el berenar o snacks saludables com fuita fresca, fruita seca o iogurt. Recorden també la importància d’evitar picar entre hores i de no deixar de fer exercici per mantenir-se actiu. Els experts de la FEAD subratllen que, en la situació en què vivim, la higiene és molt important també durant la manipulació i preparació d’aliments, per això és fonamental rentar-se les mans, cuinar prou la carn i el peix i evitar la possible contaminació creuada entre aliments cuinats i no cuinats. Per últim, recorden que és important mantenir-se actiu en aquest temps i evitar el sofà tant com es pugui.                                      





Fonts

FEAD

Infografía FEAD 1
Infografía FEAD 2



 

Millora la teva salut i qualitat de vida. Apunta't als serveis de prevenció i plans d'atenció que t'interessin