SegurCaixa Adeslas S.A. de Seguros y Reaseguros utiliza cookies propias y de terceros en este sitio web para mejorar sus servicios, elaborar información estadística y mostrar publicidad, contenidos o servicios personalizados a través del análisis de su navegación para lo cual es necesario compartir datos y perfiles no vinculados directamente a su identidad con operadores publicitarios y otros intermediarios. Si sigue navegando entendemos que acepta su uso. Puede obtener más información sobre el uso de las cookies en nuestra Política de Cookies
SegurCaixa Adeslas, SA d’Assegurances i Reassegurances fa servir cookies pròpies i de tercers en aquest lloc web per millorar els serveis, elaborar informació estadística i mostrar publicitat, continguts o serveis personalitzats a través de l’anàlisi de la navegació, per a la qual cosa cal compartir dades i perfils no vinculats directament amb la seva identitat amb operadors publicitaris i altres intermediaris. Si continua navegant entenem que n’accepta l’ús. Pot obtenir més informació sobre l’ús de les cookies a la nostra Política de Cookies
Inicia
SegurCaixa Adelas

Cuida’t el cor: menja llegums

 

Un estudi recent prova que els llegums redueixen fins a un 10 % el risc de malalties cardiovasculars i hipertensió.        

 

L'OMS defineix les malalties cardiovasculars (ECV) com un conjunt de trastorns del cor i dels vasos sanguinis i recorda que són la causa principal de defunció arreu del món (més del 75 % de les morts causades per ECV es produeixen en països d'ingressos baixos i  mitjans). Segons l'últim informe de l'Institut Nacional d'Estadística, el grup de malalties del sistema circulatori va ser la primera causa de mort el 2017 (amb 263,2 morts per cada 100.000 habitants). Augmentar el consum de llegums, un aliment barat i accessible, potser podria ajudar a reduir el nombre de defuncions per aquesta causa: segons una revisió publicada a Advances in Nutrition la ingesta de cigrons, llenties, fesols i altres llegums redueix el risc de malalties cardiovasculars, malalties coronàries i pressió arterial alta.                  

Com s'ha fet l'estudi?             

Per arribar a aquesta conclusió l'equip de Hana Kahleova, directora de Recerca Clínica per al Comitè de Metges per a una Medicina Responsable (Washington, EUA), ha dut a terme una revisió d'estudis de cohort prospectius que van avaluar el consum de llegums sobre el risc de malalties cardiometabòliques i marcadors relacionats.                

El secret (saludable) dels llegums   

Els resultats de l'estudi van revelar que les persones que van consumir més quantitat de llegums van reduir les taxes d'incidència de malalties cardiovasculars, malalties coronàries i hipertensió en fins a un 10 %, en comparació amb els que en van presentar ingestes més baixes. Segons expliquen els responsables del treball, les llenties i altres llegums beneficien la salut cardiovascular perquè són riques es fibra, proteïnes vegetals i altres micronutrients, però baixes en greix, lliures de colesterol i baixes en índex glucèmic, segons els autors de l'estudi.                   

Com es mengen els llegums?

Els experts de la Societat Espanyola de Cardiologia recomanen consumir tres racions o més de llegums per setmana. Aquests aliments, a més de tenir grans qualitats nutricionals, són molt versàtils a la cuina. Això sí, per potenciar-ne els avantatges saludables es recomana cuinar-los en guisats només amb verdures (sense productes càrnics) o coure'ls en aigua per combinar-los després amb altres aliments (arròs, quinoa…) o en amanida. 


Fonts

OMS

Advances in Nutrition

INE

Societat Espanyola de Cardiologia


 

Millora la teva salut i qualitat de vida. Apunta't als serveis de prevenció i plans d'atenció que t'interessin