Inicia
SegurCaixa Adelas

El running que té cura del cor

 

Córrer és una activitat atractiva que està a l'abast de tothom: és barata, es pot fer en qualsevol lloc i a qualsevol hora i només necessita un calçat adequat... i força de voluntat. S'estima que, a Espanya, dos milions i mig de persones surten a córrer dos dies a la setmana. D'acord amb els experts de la Fundació Espanyola del Cor (FEC), el running millora l'autoestima, enforteix el cor, els músculs i els ossos i ajuda a mantenir el pes a ratlla. No obstant això, perquè aquesta activitat resulti beneficiosa per a la salut cardiovascular, és fonamental tenir en compte una sèrie de consells.


Beneficis físics i psíquics del
running

Els experts de la FEC subratllen que aquest esport resulta molt positiu per a la salut física, ja que posa en marxa tot el sistema locomotor, reforça el to muscular i augmenta la massa òssia, fet que contribueix a prevenir i alleujar problemes articulars, osteoporosi i dolors d'esquena. A més, millora la salut cardiovascular i redueix el risc de patir diabetis de tipus 2, colesterol, hipertensió i obesitat. El running també reporta beneficis per a la ment, ja que afina la capacitat de concentració, eleva l'estat d'ànim i l'autoestima i millora els estats depressius, l'ansietat i els problemes de son.


Començar amb seny

Per aportar a l'organisme tots els beneficis d'aquesta activitat, els principiants han de començar a poc a poc, combinant uns minuts corrent i altres, caminant, i prendre algunes precaucions perquè l'esforç no sigui contraproduent i es perdi la motivació. "Si s'obvien aquests consells, la carrera ens pot provocar efectes perjudicials com un augment del risc cardiovascular, lesions articulars i musculars o síndrome de sobreentrenament, que apareix quan una persona entrena massa però no és capaç d'adaptar-se a l'esforç, fet que comporta riscos per al sistema cardiovascular, neuroendocrí i immunològic", adverteix el doctor Carlos de Teresa, membre de la FEC i especialista en medecina de l'esport.


Consells per a un
running cardiosaludable

Els experts de la FEC recomanen als corredors que segueixin els consells bàsics següents:

1. Gaudir de l'exercici. Si es corre a una intensitat adequada, s'ha de poder parlar amb la persona del costat.

2. Alimentar-se correctament. Convé incloure a la dieta prou hidrats de carboni complexos, proteïnes i greixos monoinsaturats com ara l'oli d'oliva verge extra, sense oblidar la hidratació abans, durant i després de la cursa.

3. Descansar i recuperar-se bé de cada sessió. Quan es fa un exercici intens calen entre 48 i 72 hores per reprendre un exercici igual i que la musculatura s'hagi recuperat.

4. Escoltar l'organisme. Si es presenten dificultats de son o molèsties en alguna part del cos, és possible que s'estigui fent l'exercici a una intensitat superior a la que es pot assimilar. És fonamental, aleshores, abaixar el ritme.

5. Fer una revisió mèdica prèvia. D'aquesta manera, el metge podrà valorar diversos factors de risc per recomanar o no aquesta activitat, com també la intensitat amb la qual s'ha de fer.

 

Text elaborat amb la supervisió científica de l'Àrea Assistencial d'Adeslas​

On s'ha publicat aquesta notícia?

Fundació Espanyola del Cor (FEC)​