Inicia
SegurCaixa Adelas

La importància d’hidratar-se a l’estiu

 

No beure prou, prendre el sol i fer exercici augmenta les probabilitats de patir manca d'aigua a l'organisme. D'acord amb el darrer estudi fet per l'Observatori d'Hidratació i Salut (OHS) en col·laboració amb l'Organització Mèdica Col·legial (OMC), mantenir uns nivells òptims d'hidratació és part essencial de la salut.

 

Símptomes de deshidratació

Quan el cos es deshidrata (perd més líquid del que ingereix) no pot fer les funcions normals. La tensió baixa, la freqüència cardíaca i la respiració s'acceleren, l'orina es torna fosca, es nota una pèrdua de color a la cara i a les puntes dels dits, apareix sensació de boca seca, somnolència, mal de cap, febre, deliris i, fins i tot, desmais.

 

Decàleg de recomanacions

  • Per evitar la deshidratació i mantenir hàbits saludables, especialment en els mesos d'estiu, l'OHS i l'OMC recomanen:
  • Beure de 2 a 3 litres al dia, de manera continuada i en petites quantitats.
  • Quan es facin activitats i esforços físics, convé que aquestes quantitats s'augmentin, sobretot si se sua molt.
  • Dur sempre a mà una ampolla de líquid que recordi la necessitat de beure.
  • No oblidar que la sensació de set pot aparèixer quan ja hi ha deshidratació.
  • Beure líquids diferents (aigua, infusions, refrescos, sucs, lactis, etc.); els canvis de sabors ajuden a beure la quantitat necessària.
  • Ingerir aliments rics en aigua com ara fruita, verdura i hortalisses.
  • Evitar el consum de begudes alcohòliques: tenen efecte diürètic i deshidraten.
  • Mantenir-se en un ambient fresc i ventilat sempre que sigui possible.
  • Vigilar la ingesta adequada de líquid de les persones més vulnerables a la deshidratació com ara nens, avis, esportistes o treballadors a l'aire lliure.
  • En cas de dubte sobre com cal hidratar-se adequadament, consulteu els especialistes de la salut (metges, infermers o farmacèutics).


Text elaborat amb la supervisió científica de l'Àrea Assistencial d'Adeslas

Millora la teva salut i qualitat de vida. Apunta't als serveis de prevenció i plans de cures que t'interessin