Inicia
SegurCaixa Adelas

Les migdiades llargues afavoreixen l’aparició de la diabetis

 

La "migdiada", un costum estès en el món sencer, podria resultar negativa per a la salut en cas que s'allargués més del compte. Un treball recent, dut a terme per investigadors de la Universitat de Hong Kong, conclou que dormir durant el dia una hora o més incrementa el risc de patir diabetis, tant prevalent com incidental.


Com s'ha fet la recerca?

L'estudi, dirigit per Vivian Guo, del Departament de Família, Medicina i Atenció Primària de la Facultat de Medicina de la Universitat de Hong Kong, ha partit de deu estudis (quatre de transversals i sis de cohort longitudinal), en els quals es van recopilar dades de 304.885 individus i 20.857 casos i es va registrar una prevalença mitjana de migdiada del 47 %.


Un 31 % més de risc de patir diabetis

L'equip de Guo tenia per objectiu investigar l'associació entre la migdiada diürna i la prevalença de diabetis mellitus, basant-se en la revisió sistemàtica i les dades metaanalítiques. Segons les seves conclusions, els individus que feien una migdiada diària durant un temps igual o superior a una hora presentaven un 31 % més de risc de desenvolupar diabetis. No obstant això, aquells que feien migdiada durant períodes més curts no presentaven més probabilitats de patir aquesta patologia. Encara que les dades semblen clares, Guo i el seu equip sostenen que seria necessari dur a terme més recerques per confirmar aquesta relació entre migdiades llargues i diabetis.


Un altre estudi ja va relacionar les migdiades llargues amb la diabetis

El treball de Guo no fa sinó reforçar un estudi anterior, dut a terme a la Universitat de Tòquio (Japó), que va demostrar que les persones que fan diàriament una migdiada superior a 60 minuts tenen fins a un 45 % més de risc de diabetis en comparació amb les persones que no dormen durant el dia o que ho fan durant un temps inferior a 40 minuts. Tomohide Yamada, autor principal d'aquest treball, declara que, "Igual que la dieta i l'exercici, la son és un component important del nostre estil de vida saludable. Les migdiades curtes poden tenir un efecte beneficiós en la nostra salut, però encara no sabem la força d'aquest efecte o com és el mecanisme pel qual funciona".

 

Text elaborat amb la supervisió científica de l'Àrea Assistencial d'Adeslas

On s'ha publicat aquesta notícia?

National Center for Biotechnology Information


American College of Cardiology


Millora la teva salut i la teva qualitat de vida. Apunta't als serveis de prevenció i plans de cures que t'interessi