Inicia

2016, any internacional dels llegums

 

n un aliment ric en proteïnes i minerals que, a més d'aportar beneficis provats per a la salut, té cura del medi ambient, ja que millora la fertilitat del sòl i té una baixa empremta ecològica. L'objectiu d'aquesta menció de l'ONU és promoure el consum d'aquests cultius i afavorir la difusió dels seus avantatges i la seva recerca gràcies a la col·laboració amb organismes de recerca i universitats.

Alt nivell de proteïnes

Els llegums són rics en nutrients i una gran font de proteïnes i fibra. Tal com ha explicat Marcela Villareal, directora de l'oficina per a Associacions, Promoció i Desenvolupament de Capacitats de la FAO (Organització de les Nacions Unides per a l'Alimentació i l'Agricultura), "el seu contingut en proteïnes és molt més alt que el de blat de moro. La combinació de llegums amb cereals aporta una font de proteïnes molt completa, comparable a la proteïna animal". A més, tenen un contingut baix en greix, gens de colesterol i contenen una important quantitat de minerals (ferro, magnesi, potassi, fòsfor, zinc) i vitamines del grup B (tiamina, riboflavina, niacina, B6 i àcid fòlic).

Llegums vs. obesitat

Segons una recerca duta a terme per la Universitat de Manitoba (Canadà), menjar llegums regularment pot prevenir i combatre l'obesitat. "Tenen aportacions molt importants per a la salut. Ajuden a controlar el nivell de sucre a la sang, de manera que són un suport pel que fa al colesterol i a la diabetis", sosté Villareal.

Un aliment molt popular

A la seva pàgina web, la FAO explica que un dels avantatges dels llegums és que es poden emmagatzemar durant mesos sense perdre el seu elevat valor nutritiu. Són, a més, un element bàsic de moltes dietes i, amb elles, es cuinen plats deliciosos arreu del món. A la pàgina de la FAO es descriuen receptes de cuina amb llegums a tot el planeta.

 

Text elaborat amb la supervisió científica de l'Àrea Assistencial d'Adeslas

On s'ha publicat aquesta notícia?

FAO

Agencia SINC



Millora la teva salut i qualitat de vida. Apunta't als serveis de prevenció i plans de cures que t'interessin