SegurCaixa Adeslas S.A. de Seguros y Reaseguros utiliza cookies propias y de terceros en este sitio web para mejorar sus servicios, elaborar información estadística y mostrar publicidad, contenidos o servicios personalizados a través del análisis de su navegación para lo cual es necesario compartir datos y perfiles no vinculados directamente a su identidad con operadores publicitarios y otros intermediarios. Si sigue navegando entendemos que acepta su uso. Puede obtener más información sobre el uso de las cookies en nuestra Política de Cookies
SegurCaixa Adeslas, SA d’Assegurances i Reassegurances fa servir cookies pròpies i de tercers en aquest lloc web per millorar els serveis, elaborar informació estadística i mostrar publicitat, continguts o serveis personalitzats a través de l’anàlisi de la navegació, per a la qual cosa cal compartir dades i perfils no vinculats directament amb la seva identitat amb operadors publicitaris i altres intermediaris. Si continua navegant entenem que n’accepta l’ús. Pot obtenir més informació sobre l’ús de les cookies a la nostra Política de Cookies
Inicia
SegurCaixa Adelas

Activitat física per prevenir la diabetis de tipus 2

 

Un estudi fet per científics de l'Escola de Salut Pública de Harvard i la Universitat del Sud de Dinamarca confirma l'efectivitat de l'esport per prevenir la diabetis de tipus 2.

Com s'ha fet el treball?

Per dur a terme aquesta investigació, el professor Anders Grontved, especialitzat en epidemiologia i exercici de l'Escola de Salut Pública de Harvard, i el seu equip van fer un seguiment a 99.316 dones, totes infermeres, que participaven en els estudis Nurse's Health Study I (NHSI) i Nurse's Health Study II (NHSII). En el NHSI, fet entre els anys 2000 i 2008, hi van participar dones de 53 a 81 anys; en el NHSII, fet del 2001 al 2009, es van recopilar dades d'infermeres de 36 a 55 anys. Cap no tenia diabetis al començament de l'estudi.

Exercicis de musculació i "càrdio"

L'objectiu dels investigadors va ser determinar si fer exercicis de resistència i de condicionament muscular (estiraments o ioga) i una activitat física moderada (passejos) i vigorosa (aeròbic) comportava un risc més baix de patir diabetis. D'acord amb les seves dades, les dones que feien almenys 150 minuts a la setmana d'exercicis aeròbics i uns 60 minuts setmanals d'activitat encaminada a millorar l'enfortiment muscular van registrar una reducció substancial del risc en comparació de les dones inactives. Les dones que només feien exercicis d'enfortiment muscular i, fins i tot, les que duien a terme una activitat inferior a la considerada idònia també tenien un millor pronòstic que les sedentàries.

Validesa científica de l'estudi

Tal com afirmen els científics que han dut a terme la investigació, "els resultats del nostre estudi suggereixen que la incorporació d'activitats d'enfortiment muscular i condicionament amb una activitat aeròbica segons les recomanacions actuals sobre activitat física proporcionen beneficis substancials per a la prevenció de la diabetis en les dones".

Text elaborat amb la supervisió científica de l'Àrea Assistencial d'Adeslas

Millora la teva salut i qualitat de vida. Apunta't als serveis de prevenció​ i plans de cures que t'interessin​