Inicia

Adeslas destaca la importància de l'assegurança privada per a la sostenibilitat del sistema sanitari

 
  • El 5è Fòrum d'Assegurances de Salut congrega 300 experts del sector​
  • La innovació i el canvi tecnològic, claus per adaptar-se a les noves necessitats del client
  • ​Les assegurances col·lectives de salut guanyen pes en l'estratègia de fidelització de les empreses

Madrid, 16 de juny de 2016. SegurCaixa Adeslas ha celebrat avui el 5è Fòrum d'Assegurances de Salut sota el títol “Connectant amb la salut del demà”. S’hi ha analitzat el sistema sanitari en el seu context actual i el paper de l'empresa en la prevenció. També s'hi han tractat aspectes relatius a l'experiència de l'assegurat  i a la promoció de la salut com a element diferencial en l'àmbit corporatiu.

La jornada ha aplegat més de 300 assistents, molts d'ells directius de recursos humans, equips de prevenció i salut en empreses, mediadors, consultors o directors mèdics, entre altres actors relacionats amb el sector sanitari.

Javier Murillo, Conseller-Director General de SegurCaixa Adeslas, s'ha encarregat de l'obertura del Fòrum. En el seu discurs, ha destacat la rellevància de l'assegurança privada de salut com a proveïdor de benestar per a la societat. Murillo ha apuntat com a principals reptes del sector l'envelliment de la població i la cronificació de malalties, i ha defensat la prevenció i la inversió en innovació com a eines per afrontar la sostenibilitat del sistema. “Cal que el sector privat participi en la solució del problema, ja que els seus serveis permeten  racionalitzar la despesa i aconsegueixen un rendiment més gran d'uns recursos que són cada vegada més limitats en proporció a les demandes i necessitats  dels ciutadans”, ha afirmat Murillo.

Fernando Trias de Bes, expert en estratègia, innovació i nous models de negoci, ha explicat com les noves tecnologies estan transformant el model de negoci de les empreses, “moltes de les quals estan passant de ser proveïdores de productes a prestadores de serveis”, ha dit. Aquesta transformació s'està produint en tots els àmbits d'activitat, incloent-hi les assegurances i la salut.


El sistema sanitari, a debat


Sota el títol “La salut d'avui i de demà”, Josep Maria Gay de Liébana, economista i professor de la Universitat de Barcelona, i Julián García Vargas, exministre de Sanitat, han parlat sobre el futur d'un sistema en el qual l’evolució demogràfica i l'augment de l'esperança de vida generen reptes en termes de sostenibilitat econòmica. Per a García Vargas s'han d'abordar “de veritat” qüestions com el copagament sanitari o la col·laboració publicoprivada per utilitzar millor els recursos. “Cal repensar el sistema”, ha dit, “i disposar d’una estratègia nacional de salut”, aspecte en el qual ha incidit Gay de Liébana, que s'ha queixat de l'actual “curtterminisme en la presa de decisions”.

Nicolás López, Soci de Bain & Company, ha moderat un panel sobre  experiència de l'assegurat. Ha destacat com és d'important prestar  el  millor servei “especialment en els moments difícils”. La Directora de Prevenció i Salut Laboral d'Acciona, Pilar Alfranca, ha dit que per a Acciona “la salut dels nostres empleats s'ha convertit en un dels principals atributs de la nostra marca”. Adolfo Fernández-Valmayor, Director General d'Organització, Processos, TIC i Digital de Quirónsalud, s'ha referit a la importància de donar als clients no solament el millor tractament, “sinó també el millor tracte”, i ha comentat algunes de les mesures que han impulsat per millorar la informació que s'ofereix als pacients i les seves famílies. El Director del Grup per al Sud d'Europa del Ram d'Accidents d'AIG, Ignacio Camell, ha explicat que per a les empreses és molt important oferir un servei mèdic especialment proper i de qualitat als seus empleats expatriats, i ha destacat la importància de la tecnologia per mantenir-se a prop seu. Finalment, Carlos Hernández, Sotsdirector General Comercial de SegurCaixa Adeslas, ha dit que l'atenció al client se situa en el centre de l'estratègia de la companyia i ha comentat algunes de les iniciatives impulsades per facilitar les gestions de pòlisses i altres tràmits administratius. “Ara la tecnologia permet que els nostres assegurats enviïn la sol·licitud d'autorització fent una foto des de l’smartphone.”

El segon panel ha abordat la salut i el benestar com a elements diferencials per a les empreses, i hi han intervingut Jerry Kertesz, Vicepresident d'Assegurances per a Col·lectius d’Anthem Vision, i Carlos Nueno, Director General d'Advance Medical. Kertesz ha exposat com funciona la cobertura sanitària privada als Estats Units i l'important paper que exerceix l'assegurança d'empresa sobre el sistema sanitari nacional. Nueno, per la seva banda, ha centrat la seva exposició en la rellevància d'involucrar el pacient en la seva salut. També ha destacat el paper de la tecnologia, “si bé el més important és el tracte i l'atenció de les persones, ja que només la tecnologia no és suficient”.

El Fòrum ha finalitzat amb unes paraules de Javier Mira, President Executiu de SegurCaixa Adeslas, en les quals ha destacat que més de 9.000 empreses  tenen contractades les assegurances col·lectives de salut amb Adeslas, “la qual cosa ens atorga una quota del 36%. A més”, ha apuntat, “27 de les 35 firmes de l'Íbex compten amb nosaltres com la seva companyia d'assegurances de salut”.

SegurCaixa Adeslas és la companyia No Vida líder a Espanya en assegurances de salut, segment en el qual disposa d'un volum en primes   de

2.067 milions d'euros i una quota de mercat del 28,1%. La seva cartera de clients supera els 5,5 milions de persones, 3,3 milions de les quals en salut. SegurCaixa Adeslas està integrada al Grup Mutua Madrileña i participada per CaixaBank. Javier Mira n’és el President Executiu i Javier Murillo, el Conseller- Director General.

​​

DOCUMENTS D`INTERÈS

Descarregar la nota d​e premsa​​​​