Este Sitio web utiliza cookies propias y de terceros para recopilar información estadística sobre sus hábitos de navegación y así poder mejorar y personalizar su experiencia ofreciéndole contenidos de su interés y mostrarle publicidad y anuncios personalizados. Si sigue navegando, consideramos que acepta su uso. Puede cambiar la configuración u obtener más información en Política de Cookies entendido
Inicia
SegurCaixa Adelas

Augmenten les ITS a Espanya

 

La campanya #SemprePreservatiu pretén frenar l'augment de les infeccions de transmissió sexual (ITS) a Espanya

Segons s'informa des del Ministeri de Sanitat, Consum i Benestar Social, durant els últims anys s'ha produït un augment en la taxa d'infeccions per gonorrea, sífilis i clamídia. Amb la finalitat de frenar aquest increment d'infeccions de transmissió sexual (ITS), aquest Ministeri ha impulsat la campanya #SemprePreservatiu. Aquesta campanya s'emmarca dins de l'estratègia de salut sexual i reproductiva que està actualitzant el Ministeri en col·laboració amb les comunitats autònomes i el Comitè Tècnic, i està dirigida a la població més jove amb un objectiu fonamental: "que els joves facin servir sempre el preservatiu en les relacions sexuals, en qualsevol situació i circumstància".              

ITS en augment

La campanya arrenca en un moment en què les taxes d'ITS registren un increment continuat. Segons les últimes dades de vigilància epidemiològica, que recull anualment l'Instituto de Salud Carlos III, la gonorrea presenta un important increment amb una pujada mitjana anual del 26,3 % entre el 2013 i el 2017. Les taxes més elevades es registren en homes i, pel que fa a l'edat, la franja més afectada és la que va dels 20 als 24 anys (78,1 infectats per 100.000 habitants). Tot i que l'increment de la infecció per sífilis és menys pronunciat, l'any 2017 s'han registrat les taxes més elevades des que es recullen les dades: 10,61 per cent mil habitants, davant del 2,57 registrat el 1995. Igual que en el cas de la gonorrea, les taxes van ser més elevades en homes que en dones, però en aquest cas, el grup d'edat més afectat ha estat el de 25 a 34 anys. Pel que fa a la clamídia, les taxes més altes es van donar entre els 20 i els 24 anys, i més en dones que en homes.                 

Baixa l'ús del preservatiu      

Tal com ha declarat la ministra en funcions María Luisa Carcedo en la presentació de la campanya: "A aquestes dades, hi hem de sumar altres tendències que ens indiquen que els últims anys l'ús del preservatiu ha baixat entre els 15 i els 18 anys. Volem saber per què s'estan produint aquestes conductes de risc. Hi ha actituds de relaxació respecte de les ITS, incloses la infecció per VIH. Falta informació i formació, i volem continuar aprofundint en això".                         

Una campanya per als més joves  

La campanya llançada pel Ministeri de Sanitat, Consum i Benestar Social té dos objectius fonamentals: reduir l'impacte de l'epidèmia d'infeccions de transmissió sexual, inclosa la infecció per VIH, en la població jove; i conscienciar la població sobre la seva responsabilitat en la millora de la salut sexual i de les persones amb qui es relacionen. La difusió va començar el 17 de juny, i té lloc principalment en xarxes socials (YouTube, Instagram i Facebook) i plataformes de contingut musical (Spotify) amb el hastag #SemprePreservatiu. Així mateix, es difondrà en els mitjans de comunicació digitals amb més audiència entre joves de 14 a 29 anys.

 

Fonts

Ministeri de Sanitat, Consum i Benestar Social

 

Millora la teva salut i qualitat de vida. Apunta't als serveis de prevenció i plans de cures que t'interessin