SegurCaixa Adeslas S.A. de Seguros y Reaseguros utiliza cookies propias y de terceros en este sitio web para mejorar sus servicios, elaborar información estadística y mostrar publicidad, contenidos o servicios personalizados a través del análisis de su navegación para lo cual es necesario compartir datos y perfiles no vinculados directamente a su identidad con operadores publicitarios y otros intermediarios. Si sigue navegando entendemos que acepta su uso. Puede obtener más información sobre el uso de las cookies en nuestra Política de Cookies
SegurCaixa Adeslas, SA d’Assegurances i Reassegurances fa servir cookies pròpies i de tercers en aquest lloc web per millorar els serveis, elaborar informació estadística i mostrar publicitat, continguts o serveis personalitzats a través de l’anàlisi de la navegació, per a la qual cosa cal compartir dades i perfils no vinculats directament amb la seva identitat amb operadors publicitaris i altres intermediaris. Si continua navegant entenem que n’accepta l’ús. Pot obtenir més informació sobre l’ús de les cookies a la nostra Política de Cookies
Inicia
SegurCaixa Adelas

Cinc raons per sortir a caminar

 

Experts de Cleveland Clinic, un centre de reconegut prestigi per la lluita contra les malalties cardiovasculars, han elaborat una llista amb els cinc beneficis de caminar habitualment.

 

  1. Redueix l'estrès, anima i augmenta l'autoestima. Està comprovat que aquesta activitat disminueix la intensitat de resposta que es produeix davant d'un acte estressant. Caminar afavoreix l'alliberament d'endorfines, conegudes com les hormones de la felicitat.
  2. Ajuda a perdre pes. Caminar 30 minuts diaris és un exercici d'eficàcia reconeguda per perdre pes sense danyar les articulacions. És recomanable començar per fer passejades curtes, d'uns 10-20 minuts, i allargar-les a poc a poc (mai augmentar un 10% més de temps d'un dia a un altre) fins arribar a la mitja hora.
  3. Disminueix la pressió arterial, millora el son i millora el nivell d'energia. Les persones que caminen amb regularitat tenen menys atacs de cor i accidents cerebrovasculars, la pressió arterial més controlada i els nivells d'HDL (colesterol bo) més alts que els que no ho fan. Caminar pot reduir la pressió arterial i el colesterol LDL (colesterol dolent), disminuir el risc de molts tipus de càncer i millorar la funció del sistema immunològic. A més, millora la qualitat del son i augmenta el nivell d'energia.
  4. Suposa un repte motivador. Segons el doctor Michael F. Roizen, president de l'Institut de Benestar de Cleveland Clinic, controlar els passos recorreguts amb un podòmetre és clau per a l'èxit. Les persones que porten podòmetre reporten 2.000 passos més per dia.
  5. Treu les ganes de "picar". La lluita contra els capritxos és molt dura per als qui volen perdre pes. El fet de caminar demostra que és un aliat eficaç en la batalla. Els que duen a terme aquesta activitat habitualment experimenten una reducció de les ganes de menjar durant la passejada i els 15 minuts posteriors. Tal com declara Adrian Taylor, investigador de la Universitat d'Exeter (Regne Unit), una passejada redueix a la meitat les ganes de menjar xocolata.

 

Text elaborat amb la supervisió científica de l'Àrea Assistencial d'Adeslas

 

On s'ha publicat aquesta notícia?

Cleveland Clinic​​