Este Sitio web utiliza cookies propias y de terceros para recopilar información estadística sobre sus hábitos de navegación y así poder mejorar y personalizar su experiencia ofreciéndole contenidos de su interés y mostrarle publicidad y anuncios personalizados. Si sigue navegando, consideramos que acepta su uso. Puede cambiar la configuración u obtener más información en Política de Cookies entendido
Inicia
SegurCaixa Adelas

Conductor: quant fa que no et revisen la vista?

 

S'estima que, a Espanya, uns vuit milions de conductors no tenen prou nitidesa visual per estar al volant.                         

A l'estiu els desplaçaments llargs en cotxe es multipliquen i, com a conseqüència, també augmenta el nombre de persones que hi ha a la carretera. Segons informen des de la DGT, s'estima que el juliol d'enguany hi haurà 43 milions de desplaçaments de llarg recorregut (+1,76 % respecte del mateix període de l'any passat), i que l'agost hi haurà 47 milions (+1,57 % respecte de l'agost passat). Aquestes circumstàncies fan que la seguretat vial, ja per si sola important, es converteixi en un tema vital. No obstant això, d'acord amb l'estudi "Visió i conducció: la salut visual dels conductors i la seva implicació en la seguretat vial", es calcula que gairebé el 30 % dels conductors circulen sense veure-hi nítidament. Aquest macroestudi in vivo fet per Essilor, la Fundació Espanyola per a la Seguretat Vial (Fesvial) i l'Institut de Trànsit i Seguretat Vial (INTRAS) de la Universitat de València, amb la col·laboració de Cepsa, ha comptat amb la participació de més de 3.200 conductores de tot Espanya.

Suspesos en bona visió    

D'aquest treball es desprèn que vuit milions de conductors espanyols circulen sense veure-hi nítidament, cosa que representa un 29,5 % del total. El 14 % presenten dificultats de visió en condicions de bona il·luminació i el percentatge augmenta fins al 38 % en condicions de baixa il·luminació. Davant d'un enlluernament, el 44% dels conductors triga més de 20 segons a recuperar totalment la visió central i el 23,5 % presenten deficiències en campimetria (vista lateral).

La nit i els enlluernaments augmenten el perill al volant     

Durant la presentació de l'estudi, Luis Montoro, president de Fesvial i catedràtic de Seguretat Vial de la Universitat de València, va afirmar que "els accidents de trànsit nocturns són els que registren una letalitat més elevada i el 27,5% dels sinistres en carretera es produeixen en condicions d'il·luminació insuficients. Sens dubte, la conducció nocturna amb mala visió —i el 38 % dels conductors tenen dificultats de visió en situació de baixa il·luminació—, és un risc clar, ja que redueix l'agudesa visual en un 70 % i la captació de la profunditat pot arribar a ser set vegades menor". Sobre l'enlluernament, el professor Montoro va comentar: "Les primeres hores del matí o de la tarda, la conducció nocturna en vies de doble sentit, les entrades o sortides de túnels o situacions en què el canvi d'il·luminació és brusc, poden deixar la nostra visió bloquejada durant un temps, amb els riscos consegüents per a la nostra seguretat i la dels altres".                                       

La importància de les revisions visuals

Els autors de l'estudi van destacar com n'és, d'important, per als conductors fer revisions visuals periòdiques que assegurin que tenen una bona visió i que els seus equips (ulleres de vista i de sol), estan ben graduats i en perfectes condicions d'ús.           

 

Font

Essilor. Campaña Visión y conducción


Millora la teva salut i qualitat de vida. Apunta't als serveis de prevenció i plans de cures que t'interessin