SegurCaixa Adeslas S.A. de Seguros y Reaseguros utiliza cookies propias y de terceros en este sitio web para mejorar sus servicios, elaborar información estadística y mostrar publicidad, contenidos o servicios personalizados a través del análisis de su navegación para lo cual es necesario compartir datos y perfiles no vinculados directamente a su identidad con operadores publicitarios y otros intermediarios. Si sigue navegando entendemos que acepta su uso. Puede obtener más información sobre el uso de las cookies en nuestra Política de Cookies
SegurCaixa Adeslas, SA d’Assegurances i Reassegurances fa servir cookies pròpies i de tercers en aquest lloc web per millorar els serveis, elaborar informació estadística i mostrar publicitat, continguts o serveis personalitzats a través de l’anàlisi de la navegació, per a la qual cosa cal compartir dades i perfils no vinculats directament amb la seva identitat amb operadors publicitaris i altres intermediaris. Si continua navegant entenem que n’accepta l’ús. Pot obtenir més informació sobre l’ús de les cookies a la nostra Política de Cookies
Inicia
SegurCaixa Adelas

Consells per nedar bé

 

Germán Díaz Ureña, professor de la Universitat Europea i autor del llibre Cómo nadar bien, ofereix deu consells per nadar bé crol, l'estil més popular dels quatre que hi ha.

  1. Neda en línia recta. Per nadar bé, és important deixar d'anar d'una banda a l'altra de la surada, o de la piscina... Les línies del terra poden ser una bona referència que t'ajudarà a evitar xocs amb altres nedadors i fer esforços innecessaris.
  2. Millora la posició a l'aigua. Intenta anar tan horitzontal com puguis; pensa que totes les parts del cos que s'allunyin de l'horitzontal, et frenaran.
  3. Controla la respiració. Com menys vegades respiris, més ràpid nedaràs, però menys aguantaràs nedant. Acostuma't a deixar anar l'aire dins de l'aigua i a agafar aire quan surti la boca. Intenta respirar per ambdós costats i no només per un.
  4. Mou sempre els braços. És important que els braços estiguin en moviment i que n'hi hagi sempre un que et propulsi. Evita, en la mesura del que sigui possible, el "punt mort" del braç estès cap ​endavant.
  5. Mou les cames. Treballar les cames és fonamental. T'ajudarà a dur una posició més horitzontal i a anar en línia recta. Treballa'n la propulsió tant en posició horitzontal com lateral.
  6. Afegeix gir al cos. El cos ha de girar a la vegada que es mouen els braços. Si el braç està a fora de l'aigua, l'espatlla també ho estarà, de manera que el costat oposat ha d'estar enfonsat. Has de nedar en forma de "X".
  7. Estira't. Intenta allargar la braçada tot el que puguis i estirar-te dins l'aigua al màxim possible. Això t'ajudarà a millorar la tècnica. Recorda que has de nedar recte i no reptar per l'aigua.
  8. Coordina els moviments. Els braços han d'anar en oposició. És a dir, quan un braç propulsa, l'altre s'està preparant per començar la propulsió. Quan un braç acaba la propulsió, és l'altre el que comença.
  9. Compta les braçades. A mesura que vagis millorant la tècnica a l'hora de nedar, seràs capaç de fer el mateix espai amb menys braçades i en el mateix temps, o fins i tot més ràpid. Aquesta és una bona manera de motivar-te per estar pendent de la tècnica mentre entrenes.
  10.  No t'obsessionis amb el temps. El primer que ens solem plantejar quan volem nedar bé és abaixar la nostra marca o nedar més ràpid. No t'hi obsessionis. Sortirà sol quan milloris la tècnica nedant.

 

Text elaborat amb la supervisió científica de l'Àrea Assistencial d'Adeslas

 

 ​