Inicia

Compte: les begudes energètiques no són refrescos

 

Creades per proporcionar una aportació extra d'energia a les persones que acudien als gimnasos, aquestes begudes es van començar a comercialitzar a mitjan anys noranta, i ara són tan habituals com el refresc més conegut. Molts asseguren que en consumeixen amb assiduïtat, entre aquests, nens i adolescents.

Com funcionen?

L'endocrí d'Adeslas, Antonio Gippini, ens ho explica: "Ofereixen un efecte estimulant basat en el seu contingut de cafeïna, que se situa al voltant de 30 mg / 100 ml (uns 100 mg en una llauna de 330 ml). La cafeïna estimula el sistema nerviós central, eleva la pressió arterial i accelera el ritme cardíac. Dosis superiors a 200 mg poden causar ansietat, irritabilitat i insomni. La ingesta continuada de 500 mg diaris o més pot donar lloc a agitació psicomotriu, confusió, taquicàrdia i arítmies."

Compte amb l'abús…

Tot i que el seu contingut en cafeïna és inferior al del cafè, la quantitat ingerida d'aquestes begudes és, generalment, molt superior al que es recomana. "El cafè exprés conté més cafeïna per volum que aquestes begudes (60 mg / 100 ml de mitjana), però no se n'acostumen a ingerir volums elevats, mentre que és fàcil prendre tres llaunes d'una beguda en un dia", apunta l'expert.

Més "perilloses" del que semblen

És important no abusar de la seva ingesta, especialment les persones que tenen alguna patologia cardiovascular i que no han de consumir cafeïna pels seus efectes vasopressor i taquifilàctic. "Tothom sap, per exemple, que els hipertensos han d'evitar el cafè. D'altra banda, si als nens no se'ls dóna cafè perquè té cafeïna, tampoc no haurien de prendre begudes 'energètiques'", conclou Gippini.


Millora la teva salut i qualitat de vida amb Adeslas. Apunta't als serveis de Prevenció i Plans de Cures  que t'interessin.