Inicia

Esmorzar bé per estar més sans

 

Nous estudis fets al Regne Unit examinen les conseqüències que té aquest àpat sobre la salut. Un d'aquests estudis, que s'ha dut a terme a la Universitat d'Alabama a Birmingham (UAB), revela que esmorzar no ajuda a aprimar-se. L'altre, fet a la Universitat de Bath, apunta que esmorzar està relacionat amb una salut cardiovascular millor.

Esmorzar no aprima  

Estudis previs sobre aquest tema havien conclòs que no esmorzar incidia negativament en la pèrdua de pes, es a dir, que "engreixava". Segons els investigadors de la UAB, aquesta diferència amb els seus resultats radica en el fet que els treballs anteriors s'havien basat en qüestions observacionals, en les quals els participants descrivien la seva dieta i posteriorment se sotmetin a un examen de salut. El treball de la UAB ofereix resultats molt més fiables, ja que es basen en un assaig clínic aleatoritzat.

Esmorzar és bo per al cor

La recerca de la Universitat de Bath sosté que prendre el primer àpat del dia produeix més despesa energètica durant l'activitat física i que proporciona uns nivells de sucre més estables al llarg de la tarda i la nit. Tot això reforça les teories que l'esmorzar té un efecte protector per al cor.

Esmorzars lleugers

Des d'Adeslas SegurCaixa sostenim que l'esmorzar ha de constituir un 25% de l'aportació calòrica diària; d'aquesta manera, l'organisme té prou energia per afrontar el dia. Recomanem que aquest àpat sigui variat i nutritiu, que inclogui pa o cereals amb alt contingut en fibra, fruita que aporti vitamines, proteïnes per millorar el funcionament muscular i làctics que donin calci al cos. Així mateix, aconsellem evitar l'excés de greixos saturats i sucres, propis de la brioixeria industrial, optar pels làctics desnatats, fer variacions per no caure en la rutina i prendre aquest àpat d'una manera relaxada, sense pressa.  

 

Text elaborat amb la supervisió científica de l'Àrea Assistencial d'Adeslas

On s'ha publicat aquesta noticia?

The American Journal of Clinical Nutrition​