SegurCaixa Adeslas S.A. de Seguros y Reaseguros utiliza cookies propias y de terceros en este sitio web para mejorar sus servicios, elaborar información estadística y mostrar publicidad, contenidos o servicios personalizados a través del análisis de su navegación para lo cual es necesario compartir datos y perfiles no vinculados directamente a su identidad con operadores publicitarios y otros intermediarios. Si sigue navegando entendemos que acepta su uso. Puede obtener más información sobre el uso de las cookies en nuestra Política de Cookies
SegurCaixa Adeslas, SA d’Assegurances i Reassegurances fa servir cookies pròpies i de tercers en aquest lloc web per millorar els serveis, elaborar informació estadística i mostrar publicitat, continguts o serveis personalitzats a través de l’anàlisi de la navegació, per a la qual cosa cal compartir dades i perfils no vinculats directament amb la seva identitat amb operadors publicitaris i altres intermediaris. Si continua navegant entenem que n’accepta l’ús. Pot obtenir més informació sobre l’ús de les cookies a la nostra Política de Cookies
Inicia
SegurCaixa Adelas

El cervell tarda a adaptar-se després de les vacances

 

​Les vacances suposen un punt d'inflexió en la vida personal i laboral. La tornada a la rutina pot ser molt dura per a segons qui. Investigadors de la UNIR expliquen per què.


En paraules de Blanca Tejero, doctora en psicologia clínica i professora dels Graus de Mestre d'Educació Infantil i Primària de la Universitat Internacional de La Rioja (UNIR), "el canvi d'horari i el final de les vacances accentuen alteracions en el son i en l'estat anímic". D'acord amb les seves declaracions, el cervell necessita entre un i cinc dies per readaptar-se als horaris després dels canvis d'hora i de les vacances.

L'explicació: a l'hipotàlem

Segons la psicòloga, "aquest desajust es produeix per un canvi en els nivells d'hormones en l'hipotàlem, un rellotge biològic intern que adapta aquest procés. Detecta la quantitat de llum, indica els temps de relaxació, gana, set, necessitats fisiològiques, interpretació de motivacions, com també de sensació de plenitud. També regula la secreció de dues neurones: melatonina i serotonina. La melatonina s'encarrega d'iniciar i regular els processos de son i de vigília. La serotonina, en canvi, està implicada en l'estat anímic i la vitalitat de les persones".

Als nens i a la gent gran els costa més

Els més afectats per aquest canvi són els lactants, els menors de cinc anys i la gent gran, i els adults també experimenten canvis en l'estat d'ànim. "L'afectació més important es produeix en la gent gran perquè el seu cicle de son-vigília sol estar alterat i no disposa de sincronitzadors socials que faciliten que es puguin adaptar al canvi d'hora. Amb aquest canvi solen tenir un despertar precoç."

Procurar mantenir certes rutines

Dormir bé és un plaer, però també una necessitat per als éssers humans, perquè "per gaudir d'una bona salut és necessari tenir una pauta correcta de son", apunta Blanca Tejero. La doctora en psicologia aconsella seguir un horari més o menys estable, anar a dormir i llevar-se a la mateixa hora cada dia, fins i tot durant el cap de setmana, per regular el cos en tots els aspectes i mantenir sincronitzat el rellotge biològic.

Millora la teva salut i qualitat de vida amb Adeslas. Apunta't als serveis de Prevenció i Plans de Cures​ que t'interessin.​​