Inicia

L’exercici redueix el risc de 13 tipus de càncer

 

El doctor Steven C. Moore, de l'Institut Nacional del Càncer (NCI) d'Amèrica del Nord, un dels autors del treball, explica: "Se sap que l'activitat física en temps lliure redueix el risc de malalties cardíaques i de mort per totes les causes. El nostre estudi demostra que també s'associa amb riscos més baixos de molts tipus de càncer". La recerca s'ha dut a terme per diverses entitats de salut nord-americanes,  el NCI, els Instituts Nacionals de la Salut i la Societat Americana contra el Càncer. Els autors subratllen que, a causa dels seus beneficis provats contra el càncer, l'activitat física ha d'estar present en els programes de prevenció i control d'aquesta malaltia adreçats a tota la població.


Com s'ha fet l'estudi?

Recerques prèvies, fetes sobre grups petits de població, havien demostrat els beneficis de l'exercici sobre els càncers de còlon, pit i endometri. Aquesta nova feina ha estat molt més àmplia i, per tant, els seus resultats són més concloents. Els investigadors van fer un seguiment d'11 anys a 1,44 milions de persones de 19 a 98 anys d'edat dels Estats Units i d'Europa. Durant aquest temps es van detectar 187.000 nous casos de càncer i es van examinar un ampli rang de tipus d'aquesta patologia, incloent-hi malignitats poc comunes.


Un 20 % menys de risc

L'estudi associa l'elevada pràctica d'exercici en el temps lliure amb un menor risc de patir 13 tipus diferents de càncer. A més de reduir el risc de càncers de còlon, pit i endometri, les dades revelen que les persones que feien més exercici en el temps lliure presentaven un risc menor de patir uns altres 10 càncers. Les reduccions eren especialment destacables en adenocarcinoma d'esòfag, càncer de fetge, càncer gàstric del càrdies, càncer renal i leucèmia mieloide. El risc també es reduïa, tot i que en menor mesura, per a mielomes i càncers de cap i de coll, de recte i de bufeta. Pel que fa al càncer de pulmó, es va detectar una reducció, però només per a fumadors actuals i exfumadors; les raons encara s'estan estudiant.


Córrer, nedar o caminar

Els investigadors defineixen l'activitat física que es fa en el temps lliure, la que es fa a discreció pròpia, amb l'objectiu de millorar o mantenir una bona condició física o la salut. Les activitats referides, com caminar, córrer o nadar, són d'intensitat moderada a vigorosa i es practica prop de 150 minuts setmanals; aproximadament el grau mínim d'activitat física recomanat per a la població dels Estats Units.

 

Text elaborat amb la supervisió científica de l'Àrea Assistencial d'Adeslas

On s'ha publicat aquesta notícia?

Instituto Nacional del Cáncer

Jama Internal Medicine​

 

Millora la teva salut i qualitat de vida. Apunta't als serveis de prevenció i plans de cures que t'interessin