Utilizamos cookies propias y de terceros para mejorar su experiencia y nuestros servicios, analizando la navegación en nuestro Sitio Web. Si continúa navegando, usted está aceptando su uso. Aceptar
Inicia

El running que té cura del cor

 

Córrer és una activitat atractiva que està a l'abast de tothom: és barata, es pot fer en qualsevol lloc i a qualsevol hora i només necessita un calçat adequat... i força de voluntat. S'estima que, a Espanya, dos milions i mig de persones surten a córrer dos dies a la setmana. D'acord amb els experts de la Fundació Espanyola del Cor (FEC), el running millora l'autoestima, enforteix el cor, els músculs i els ossos i ajuda a mantenir el pes a ratlla. No obstant això, perquè aquesta activitat resulti beneficiosa per a la salut cardiovascular, és fonamental tenir en compte una sèrie de consells.


Beneficis físics i psíquics del
running

Els experts de la FEC subratllen que aquest esport resulta molt positiu per a la salut física, ja que posa en marxa tot el sistema locomotor, reforça el to muscular i augmenta la massa òssia, fet que contribueix a prevenir i alleujar problemes articulars, osteoporosi i dolors d'esquena. A més, millora la salut cardiovascular i redueix el risc de patir diabetis de tipus 2, colesterol, hipertensió i obesitat. El running també reporta beneficis per a la ment, ja que afina la capacitat de concentració, eleva l'estat d'ànim i l'autoestima i millora els estats depressius, l'ansietat i els problemes de son.


Començar amb seny

Per aportar a l'organisme tots els beneficis d'aquesta activitat, els principiants han de començar a poc a poc, combinant uns minuts corrent i altres, caminant, i prendre algunes precaucions perquè l'esforç no sigui contraproduent i es perdi la motivació. "Si s'obvien aquests consells, la carrera ens pot provocar efectes perjudicials com un augment del risc cardiovascular, lesions articulars i musculars o síndrome de sobreentrenament, que apareix quan una persona entrena massa però no és capaç d'adaptar-se a l'esforç, fet que comporta riscos per al sistema cardiovascular, neuroendocrí i immunològic", adverteix el doctor Carlos de Teresa, membre de la FEC i especialista en medecina de l'esport.


Consells per a un
running cardiosaludable

Els experts de la FEC recomanen als corredors que segueixin els consells bàsics següents:

1. Gaudir de l'exercici. Si es corre a una intensitat adequada, s'ha de poder parlar amb la persona del costat.

2. Alimentar-se correctament. Convé incloure a la dieta prou hidrats de carboni complexos, proteïnes i greixos monoinsaturats com ara l'oli d'oliva verge extra, sense oblidar la hidratació abans, durant i després de la cursa.

3. Descansar i recuperar-se bé de cada sessió. Quan es fa un exercici intens calen entre 48 i 72 hores per reprendre un exercici igual i que la musculatura s'hagi recuperat.

4. Escoltar l'organisme. Si es presenten dificultats de son o molèsties en alguna part del cos, és possible que s'estigui fent l'exercici a una intensitat superior a la que es pot assimilar. És fonamental, aleshores, abaixar el ritme.

5. Fer una revisió mèdica prèvia. D'aquesta manera, el metge podrà valorar diversos factors de risc per recomanar o no aquesta activitat, com també la intensitat amb la qual s'ha de fer.

 

Text elaborat amb la supervisió científica de l'Àrea Assistencial d'Adeslas​

On s'ha publicat aquesta notícia?

Fundació Espanyola del Cor (FEC)​