El treball, emmarcat dins del projecte SUM (Seguiment Universitat de Navarra), revela que consumir almenys 7 unitats de iogurt a la setmana s'associa a un risc menor de patir sobrepès o obesitat.
Com s'ha fet l'estudi?
L'equip d'investigadors liderat pel professor Miguel Ángel Martínez-González, catedràtic de Medicina Preventiva i Salut Pública de la Universitat de Navarra i que pertany al CIBER d'obesitat i nutrició, ha fet el seguiment de 8.516 individus durant 6,6 anys. Al començament de l'estudi tots ells tenien un IMC saludable. Sis anys i mig més tard, 1.860 patien sobrepès o obesitat. Els participants es van classificar segons el consum total de iogurts, tant sencers com desnatats, en cinc categories: menys de dos; entre dos i cinc; entre cinc i set, i més de set iogurts a la setmana.
Com més iogurts, menys pes
Les dades que es van recollir van palesar que consumir 7 unitats o més de iogurt per setmana estava associat a un risc més baix d'obesitat. La reducció del risc de sobrepès/obesitat associada al consum de iogurts era especialment gran entre els participants que a l'hora de prendre les postres triaven fruita en comptes de dolços o rebosteria.
El paper del calci
Sembla evident, segons els resultats, que el consum de iogurt ajuda a prevenir el sobrepès i l'obesitat, especialment si està associat a un patró global d'alimentació saludable. Els investigadors apunten que és possible que el calci present en els iogurts influeixi en el metabolisme dels greixos. És a dir, que l'augment de la ingesta de calci pot incrementar l'oxidació dels greixos.
Text elaborat amb la supervisió científica de l'Àrea Assistencial d'Adeslas
On s'ha publicat aquesta noticia?
Universitat de Navarra
Nutrition, Metabolism and Cardiovascular Diseases