Utilizamos cookies propias y de terceros para mejorar su experiencia y nuestros servicios, analizando la navegación en nuestro Sitio Web. Si continúa navegando, usted está aceptando su uso. Aceptar
Inicia

Estressats pels deures

 

D'acord amb les dades que ha ofert l'Organització per a la Cooperació i el Desenvolupament Econòmics (OCDE) al Programa per a l'Avaluació Internacional d'Alumnes (PISA, segons les sigles en anglès), Espanya ocupa el cinquè lloc entre 38 països pel que fa a volum de deures escolars. Els nens del país passen 6,5 hores a la setmana fent tasques, i només els superen els nens polonesos (6,6 hores), irlandesos (7,3 hores), italians (8,7 hores) i russos (9,7 hores). No obstant això, els resultats acadèmics pel que fa a les matèries que ha pres com a referència PISA (comprensió de lectura, matemàtiques i ciències) no arriben als mínims exigits.

Menys deures i més rendiment

Dos dels països que presenten menys hores d'estudi a casa, Corea del Sud (2,9 hores) i Finlàndia (2,8 hores), són els que registren millors resultats a l'informe. Des de la Confederació Espanyola d'Associacions de Pares i Mares d'Alumnes (Ceapa), opinen que l'excés de deures "obliga" els pares a ajudar els nens en les tasques, i això genera situacions d'estrès familiar.

El factor socioeconòmic

Els menors educats en un ambient amb pocs recursos solen tenir més dificultats per fer els deures a casa, perquè no tenen la tranquil·litat necessària o perquè han d'atendre altres responsabilitats familiars. Així, l'excés de deures reforça la disparitat socioeconòmica en els triomfs dels estudiants.

Més estrès i menys confiança

Algunes matèries d'estudi, com ara les matemàtiques, minven l'autoconfiança dels alumnes espanyols, especialment de les noies. El 61% dels alumnes seguits per l'OCDE ha declarat que es preocupen per tenir males notes a matemàtiques, i el 30% ha reconegut que es posa nerviós fent problemes d'aquesta matèria. A Espanya, el 78% dels alumnes (i el 84% de les noies) es preocupa per les males notes a matemàtiques, i el 41% dels alumnes (el 47% de les noies) reconeix que es posa nerviós fent problemes d'aquesta assignatura.

 

Text elaborat amb la supervisió científica de l'Àrea Assistencial d'Adeslas
On s'ha publicat aquesta notícia?
OCDE​