SegurCaixa Adeslas S.A. de Seguros y Reaseguros utiliza cookies propias y de terceros en este sitio web para mejorar sus servicios, elaborar información estadística y mostrar publicidad, contenidos o servicios personalizados a través del análisis de su navegación para lo cual es necesario compartir datos y perfiles no vinculados directamente a su identidad con operadores publicitarios y otros intermediarios. Si sigue navegando entendemos que acepta su uso. Puede obtener más información sobre el uso de las cookies en nuestra Política de Cookies
Inicia
SegurCaixa Adelas

Estressats pels deures

 

D'acord amb les dades que ha ofert l'Organització per a la Cooperació i el Desenvolupament Econòmics (OCDE) al Programa per a l'Avaluació Internacional d'Alumnes (PISA, segons les sigles en anglès), Espanya ocupa el cinquè lloc entre 38 països pel que fa a volum de deures escolars. Els nens del país passen 6,5 hores a la setmana fent tasques, i només els superen els nens polonesos (6,6 hores), irlandesos (7,3 hores), italians (8,7 hores) i russos (9,7 hores). No obstant això, els resultats acadèmics pel que fa a les matèries que ha pres com a referència PISA (comprensió de lectura, matemàtiques i ciències) no arriben als mínims exigits.

Menys deures i més rendiment

Dos dels països que presenten menys hores d'estudi a casa, Corea del Sud (2,9 hores) i Finlàndia (2,8 hores), són els que registren millors resultats a l'informe. Des de la Confederació Espanyola d'Associacions de Pares i Mares d'Alumnes (Ceapa), opinen que l'excés de deures "obliga" els pares a ajudar els nens en les tasques, i això genera situacions d'estrès familiar.

El factor socioeconòmic

Els menors educats en un ambient amb pocs recursos solen tenir més dificultats per fer els deures a casa, perquè no tenen la tranquil·litat necessària o perquè han d'atendre altres responsabilitats familiars. Així, l'excés de deures reforça la disparitat socioeconòmica en els triomfs dels estudiants.

Més estrès i menys confiança

Algunes matèries d'estudi, com ara les matemàtiques, minven l'autoconfiança dels alumnes espanyols, especialment de les noies. El 61% dels alumnes seguits per l'OCDE ha declarat que es preocupen per tenir males notes a matemàtiques, i el 30% ha reconegut que es posa nerviós fent problemes d'aquesta matèria. A Espanya, el 78% dels alumnes (i el 84% de les noies) es preocupa per les males notes a matemàtiques, i el 41% dels alumnes (el 47% de les noies) reconeix que es posa nerviós fent problemes d'aquesta assignatura.

 

Text elaborat amb la supervisió científica de l'Àrea Assistencial d'Adeslas
On s'ha publicat aquesta notícia?
OCDE​