SegurCaixa Adeslas S.A. de Seguros y Reaseguros utiliza cookies propias y de terceros en este sitio web para mejorar sus servicios, elaborar información estadística y mostrar publicidad, contenidos o servicios personalizados a través del análisis de su navegación para lo cual es necesario compartir datos y perfiles no vinculados directamente a su identidad con operadores publicitarios y otros intermediarios. Si sigue navegando entendemos que acepta su uso. Puede obtener más información sobre el uso de las cookies en nuestra Política de Cookies
Inicia
SegurCaixa Adelas

Fotos que ajuden a deixar de fumar

 

En la recerca, finançada per la Comissió Europea i en la qual ha participat Open Evidence, la primera spin-off de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC), s'hi recullen les dades d'una enquesta on-line a 8.000 persones diferents de deu països europeus: Espanya, Alemanya, Bèlgica, Dinamarca, França, Itàlia, Polònia, Regne Unit, Romania i Suècia.

La vergonya i la indignació, les més eficaces

L'objectiu de l'enquesta ha estat analitzar quines emocions provoquen als ciutadans (fumadors i no fumadors) les fotos que hi ha als paquets de tabac i, també, el seu desig de compra i el que estarien disposats a pagar. Quan es mostren set paquets de tabac amb el mateix text imprès, però amb fotografies diferents, es constata que les imatges que desprenen emocions com vergonya, indignació, ansietat o angoixa tendeixen a ser més eficaces que les que evoquen sentiments de por o repugnància. És a dir, que resulta més eficaç per deixar de fumar una imatge on apareix una mare que fuma amb un nadó als braços que la d'uns pulmons afectats pel fum inhalat o la d'una persona malalta.

Despertant emocions

Francisco Lupiáñez, coautor de l'estudi i cofundador d'Open Evidence, ha declarat: "S'ha demostrat que les emocions que provoquen les imatges tenen un efecte clar en el desig de compra. És més, l'estudi demostra que es poden mesurar els diversos tipus d'emocions i saber sobre quins cal influir".

Sobre Open Evidence

Open Evidence és la primera spin-off de la UOC i s'especialitza en la recerca socioeconòmica i tecnicocientífica basada en l'evidència. L'empresa, que va començar la seva activitat l'any 2013, ja té clients de referència en la seva trajectòria, com la Comissió Europea, el govern d'Itàlia o la Fundació Jaume Bofill. Formada per un equip de professors, investigadors i consultors amb més de vint anys d'experiència, aquesta companyia es dedica a oferir serveis de consultoria i elaborar recerques a les àrees de salut, benestar, consum, polítiques públiques i innovació.

Text elaborat amb la supervisió científica de l'Àrea Assistencial d'Adeslas

On s'ha publicat aquesta notícia?

Agencia SINC

Millora la teva salut i qualitat de vida. Apunta't als serveis de prevenció i plans de cures que t'interessin