SegurCaixa Adeslas S.A. de Seguros y Reaseguros utiliza cookies propias y de terceros en este sitio web para mejorar sus servicios, elaborar información estadística y mostrar publicidad, contenidos o servicios personalizados a través del análisis de su navegación para lo cual es necesario compartir datos y perfiles no vinculados directamente a su identidad con operadores publicitarios y otros intermediarios. Si sigue navegando entendemos que acepta su uso. Puede obtener más información sobre el uso de las cookies en nuestra Política de Cookies
SegurCaixa Adeslas, SA d’Assegurances i Reassegurances fa servir cookies pròpies i de tercers en aquest lloc web per millorar els serveis, elaborar informació estadística i mostrar publicitat, continguts o serveis personalitzats a través de l’anàlisi de la navegació, per a la qual cosa cal compartir dades i perfils no vinculats directament amb la seva identitat amb operadors publicitaris i altres intermediaris. Si continua navegant entenem que n’accepta l’ús. Pot obtenir més informació sobre l’ús de les cookies a la nostra Política de Cookies
Inicia
SegurCaixa Adelas

Fotos que ajuden a deixar de fumar

 

En la recerca, finançada per la Comissió Europea i en la qual ha participat Open Evidence, la primera spin-off de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC), s'hi recullen les dades d'una enquesta on-line a 8.000 persones diferents de deu països europeus: Espanya, Alemanya, Bèlgica, Dinamarca, França, Itàlia, Polònia, Regne Unit, Romania i Suècia.

La vergonya i la indignació, les més eficaces

L'objectiu de l'enquesta ha estat analitzar quines emocions provoquen als ciutadans (fumadors i no fumadors) les fotos que hi ha als paquets de tabac i, també, el seu desig de compra i el que estarien disposats a pagar. Quan es mostren set paquets de tabac amb el mateix text imprès, però amb fotografies diferents, es constata que les imatges que desprenen emocions com vergonya, indignació, ansietat o angoixa tendeixen a ser més eficaces que les que evoquen sentiments de por o repugnància. És a dir, que resulta més eficaç per deixar de fumar una imatge on apareix una mare que fuma amb un nadó als braços que la d'uns pulmons afectats pel fum inhalat o la d'una persona malalta.

Despertant emocions

Francisco Lupiáñez, coautor de l'estudi i cofundador d'Open Evidence, ha declarat: "S'ha demostrat que les emocions que provoquen les imatges tenen un efecte clar en el desig de compra. És més, l'estudi demostra que es poden mesurar els diversos tipus d'emocions i saber sobre quins cal influir".

Sobre Open Evidence

Open Evidence és la primera spin-off de la UOC i s'especialitza en la recerca socioeconòmica i tecnicocientífica basada en l'evidència. L'empresa, que va començar la seva activitat l'any 2013, ja té clients de referència en la seva trajectòria, com la Comissió Europea, el govern d'Itàlia o la Fundació Jaume Bofill. Formada per un equip de professors, investigadors i consultors amb més de vint anys d'experiència, aquesta companyia es dedica a oferir serveis de consultoria i elaborar recerques a les àrees de salut, benestar, consum, polítiques públiques i innovació.

Text elaborat amb la supervisió científica de l'Àrea Assistencial d'Adeslas

On s'ha publicat aquesta notícia?

Agencia SINC

Millora la teva salut i qualitat de vida. Apunta't als serveis de prevenció i plans de cures que t'interessin