Utilizamos cookies propias y de terceros para mejorar su experiencia y nuestros servicios, analizando la navegación en nuestro Sitio Web. Si continúa navegando, usted está aceptando su uso. Aceptar
Inicia

Fer esport millora el rendiment acadèmic

 

La recerca s'emmarca en el projecte Up & Down, que intenta investigar els efectes de l'activitat física sobre la salut física i psicològica dels escolars. En aquesta iniciativa també han participat investigadors del Consell Superior d'Investigacions Científiques (CSIC), la Universitat Complutense de Madrid (UCM), la Universitat Europea de Madrid (UEM) i la Universitat de Cadis (UCA). Els resultats s'han publicat a Journal of Pediatrics.

Com s'ha dut a terme el treball?

L'equip d'investigadors de la UAM va examinar els efectes de la capacitat cardiorespiratòria, la força muscular i la capacitat motora en el rendiment acadèmic de 2.038 nens i adolescents espanyols de 6 a 18 anys (1.049 eren de sexe masculí). Per fer-ho, es va basar en l'anàlisi dels expedients acadèmics dels participants i en enquestes sobre les activitats físiques que cadascú havia dut a terme. Els nens també van fer proves físiques que mesuraven la capacitat respiratòria, les habilitats motores i el to muscular.

Una qüestió de cor, respiració i moviment

Els investigadors van observar que, mentre el to muscular no influïa positivament ni negativament en els estudiants, la capacitat cardiorespiratòria i l'habilitat motora tenien impacte en el desenvolupament escolar. Irene Esteban-Cornejo, coordinadora del treball del Departament d'Educació Física, Esport i Motricitat Humana de la UAM, ha declarat: "Una millor respiració afavoreix la comunicació entre les cèl·lules, i l'habilitat motora, la concentració. Tenir una bona salut cardiorespiratòria i coordinació motora poden, fins a un cert punt, reduir el risc del fracàs escolar".

 

Text elaborat amb la supervisió científica de l'Àrea Assistencial d'Adeslas

 

On s'ha publicat aquesta notícia?

Journal of Pediatrics​