Inicia
SegurCaixa Adelas

Els avantatges que té caminar per al cor

 

Passejar o, dit més tècnicament, caminar és l'exercici moderat per excel·lència; una activitat senzilla que aporta grans beneficis a l'organisme.

Caminar és una activitat física que, quan es fa de manera habitual i amb una intensitat moderada, es considera activitat física saludable. Després d'estudiar els beneficis de caminar a gairebé 30.000 individus, els experts del Centre Nacional per a la Promoció de la Salut i Prevenció de Malalties Cròniques d'Atlanta (Geòrgia) van concloure que aquesta activitat millora clarament diversos factors de risc individuals, així com les seves complicacions cardiovasculars.

 

El sedentarisme: un enemic comú

L'Organització Mundial de la Salut (OMS) recomana als adults fer, com a mínim, 150 minuts d'activitat física moderada a la setmana, que es poden traduir en una passejada de mitja hora cinc dies a la setmana. Tot i que la recomanació no és gaire exigent, la mateixa OMS sosté que aquesta pauta només la segueixen un de cada tres adults. D'acord amb un informe que va publicar l'European Heart Network (EHN), una entitat de la qual forma part la Fundació Espanyola del Cor (FEC), el 25% de les dones i el 22% dels homes d'Europa són físicament inactius. Les xifres d'Espanya encara són més preocupants, ja que entre el 20 i el 29,9% dels homes espanyols no fa activitat física, mentre que entre el 30 i el 39,9% de les dones són físicament inactives.

 

Caminar combat els riscos cardiovasculars

Segons s'informa des de la FEC, caminar ajuda a mantenir a ratlla els riscos de patir malalties cardiovasculars, ja que ajuda a controlar la tensió arterial, el pes, el colesterol i la diabetis de tipus 2:

  • La tensió arterial. Caminar és especialment beneficiós per a les persones prehipertenses, probablement perquè és capaç de restablir alteracions vasculars en els estadis inicials.
  • El pes. Quan caminar es combina amb restricció calòrica, la pèrdua de pes és molt més eficaç. Aquesta activitat és molt aconsellable en persones amb sobrepès, en qui altres formes d'activitat física poden afectar negativament la salut osteoarticular. També afavoreix el manteniment del pes.
  • La diabetis tipus 2. Les persones que caminen de manera regular redueixen els riscos associats a patir diabetis tipus 2. Caminar a una intensitat moderada entre 150 i 300 minuts setmanals pot prevenir el desenvolupament de diabetis en fins a un 35%. A més, en els diabètics, aquesta activitat redueix de manera significativa els valors de glucèmia en dejú i els d'hemoglobina glicosilada (HbA1c), cosa que facilita una reducció a l'hora de prendre antidiabètics orals i/o en les dosis d'insulina.
  • El colesterol i els triglicèrids. Caminar amb freqüència redueix els triglicèrids i augmenta els nivells d'HDL (colesterol bo), amb la qual cosa millora el perfil lipídic de manera global, fins i tot en pacients amb diabetis i dislipèmia.



Font

Fundació Espanyola del Cor

 

Millora la teva salut i qualitat de vida. Apunta't als serveis de prevenció i plans de cures que t'interessin