SegurCaixa Adeslas S.A. de Seguros y Reaseguros utiliza cookies propias y de terceros en este sitio web para mejorar sus servicios, elaborar información estadística y mostrar publicidad, contenidos o servicios personalizados a través del análisis de su navegación para lo cual es necesario compartir datos y perfiles no vinculados directamente a su identidad con operadores publicitarios y otros intermediarios. Si sigue navegando entendemos que acepta su uso. Puede obtener más información sobre el uso de las cookies en nuestra Política de Cookies
Inicia
SegurCaixa Adelas

El més nou en alimentació saludable

 

Les noves guies de la SENC constitueixen una eina fonamental per a la població en general i també per als professionals de la salut i de l'àmbit educatiu. Aquestes guies són una actualització de les que es van presentar el 2001 i s'han fet tenint en compte els coneixements científics sobre aliments i nutrients i també els problemes de salut més freqüents, els hàbits alimentaris, els usos i costums de la població espanyola, els nivells de pràctica d'activitat física i sedentarisme i l'actual context socioeconòmic i cultural.

La nova piràmide de l'alimentació saludable

Els hàbits bàsics que formen la base de la nova piràmide de l'alimentació saludable inclouen:

  • Fer activitat física de 60 minuts al dia d'intensitat moderada o l'equivalent de 10.000 passos al dia.

  • Equilibri emocional. Els experts consideren que les emocions, el benestar percebut i l'estrès influeixen en la ingesta alimentària. Recomanen, per tant, dedicar temps a comprar els aliments i a cuinar-los, com també transmetre aquest coneixement als fills a través dels àpats en família.

  • Balanç energètic. És recomanable que la ingesta alimentaria s'adapti de manera quantitativa (mida de les racions, freqüència de consum i moment del dia en què es consumeixen els aliments) al grau d'activitat física. Es recomana igualment fer cinc àpats al dia i mantenir una vida activa.

  • Tècniques culinàries saludables. La manera de preparar els aliments, com també els utensilis que es fan servir per fer-ho, poden afectar la qualitat nutricional, qualitats organolèptiques i contribuir a la possible transferència de substàncies indesitjables. Com a norma general, els experts de la SENC recomanen cuinar al vapor, les preparacions segures en cru o les menys elaborades, ja que ofereixen millor valor nutricional i fins i tot organolèptic.

  • Beure 4-6 gots d'aigua al dia. És recomanable incorporar la ingesta d'aigua i altres líquids o aliments apropiats fins arribar als 2,5 litres diaris. Aquesta quantitat s'hauria d'incrementar de manera adequada en cas d'activitat física, augment de la temperatura o humitat ambiental, febre o pèrdua de líquida. Es recomana com a primera opció el consum d'aigua.

 

Aliments i grups d'aliments de consum diari

Els especialistes consideren que és imprescindible menjar habitualment cereals de gra sencer i els seus derivats integrals, incloure tres racions o més de fruita variada al dia, incorporar dues racions de verdura i hortalisses al dia (millor si són de temporada), tenir l'oli d'oliva com a referència greixosa per acompanyar els àpats i consumir aliments rics en proteïnes d'origen animal (carns magres, aus, peixos i ous) o vegetal (llegums, fruita seca i llavors), que aporten nutrients d'interès, com ara iode, zinc, ferro i altres minerals, vitamines com la B12 i àcids grassos essencials, i també omega-3 en el cas de fruita seca i peix.

 

Text elaborat amb la supervisió científica de l'Àrea Assistencial d'Adeslas

 

On s'ha publicat aquesta notícia?

Societat Espanyola de Nutrició Comunitària​​​

Millora la teva salut i qualitat de vida. Apunta't als serveis de prevenció i plans de cures que t'interessin