Inicia

Els beneficis de menjar peres

 

Investigadors de la Universitat de Minnesota (EUA) han dut a terme una revisió sistemàtica d'estudis sobre els beneficis de les peres, publicats des dels anys 70 fins avui. El treball partia de les bases de dades PubMed, de la Biblioteca Nacional de Medicina dels Estats Units, que engloba cites i resums de la literatura biomèdica, i la base Agrícola, que pertany a la Biblioteca Nacional d'Agricultura amb cites sobre aquesta temàtica.

Bones per al trànsit

Les peres tenen un alt contingut en fibra; en concret, uns 3,1 g per cada 100 g de pera. Una pera mitjana proporciona al voltant del 24 % de les necessitats diàries de fibra. Aquest alt contingut en fibra s'afegeix al de fructosa, i proporciona a les peres qualitats laxants, fet que les converteix en un aliment perfecte per afavorir el trànsit intestinal.

Molt diürètiques i poc calòriques

La gran quantitat d'aigua que tenen (84 g de cada 100), sumada al contingut de potassi i magnesi, afavoreix el bon funcionament dels ronyons i evita la retenció de líquids. A més, les peres aporten molt poques calories, unes 100 kcal per 180 g (pes mitjà d'una pera mitjana). No tenen greixos saturats, colesterol o sodi i són riques en minerals com el zinc i vitamines antioxidants com la C o A.

Diversos estudis en confirmen les virtuts

Els treballs revisats van demostrar una associació inversa entre el consum d'aquesta fruita i el risc de patir malalties cardiovasculars. Un estudi suec (Larsson et al., "Total and specific fruit and vegetable consumption and risk of stroke") demostrava que el consum de peres, i també de pomes i hortalisses de fulla verda, reduïa la possibilitat de patir un accident cerebrovascular. Una recerca feta a la Xina (Hu et al., "Fruits and vegetables consumption and risk of stroke") concloïa que el consum de peres i cítrics reduïa el risc d'aquestes patologies de cor. Diverses recerques epidemiològiques han relacionat aquestes qualitats de protecció davant de patologies vasculars als alts continguts en flavonoides. Un estudi dels Estats Units (Mink et al., "Flavonoid intake and cardiovascular disease mortality: a prospective study in postmenopausal women") demostra que la pera és beneficiosa per al cor en un grup de risc com és el de les dones postmenopàusiques. Un altre treball (Wedick et al., "Dietary flavonoid intakes and risk of type 2 diabetes in US men and women") defensa que el contingut en antocianines, un pigment vegetal pertanyent a aquest grup de flavonoides, podria ser la causa que s'associï el consum de peres, pomes i fruits vermells a un risc menor de patir diabetis mellitus de tipus 2.

 

Text elaborat amb la supervisió científica de l'Àrea Assistencial d'Adeslas

On s'ha publicat aquesta notícia?

Nutrición.org

USA Pears

Millora la teva salut i qualitat de vida. Apunta't als serveis de prevenció i plans de cures que t'interessin