SegurCaixa Adeslas S.A. de Seguros y Reaseguros utiliza cookies propias y de terceros en este sitio web para mejorar sus servicios, elaborar información estadística y mostrar publicidad, contenidos o servicios personalizados a través del análisis de su navegación para lo cual es necesario compartir datos y perfiles no vinculados directamente a su identidad con operadores publicitarios y otros intermediarios. Si sigue navegando entendemos que acepta su uso. Puede obtener más información sobre el uso de las cookies en nuestra Política de Cookies
SegurCaixa Adeslas, SA d’Assegurances i Reassegurances fa servir cookies pròpies i de tercers en aquest lloc web per millorar els serveis, elaborar informació estadística i mostrar publicitat, continguts o serveis personalitzats a través de l’anàlisi de la navegació, per a la qual cosa cal compartir dades i perfils no vinculats directament amb la seva identitat amb operadors publicitaris i altres intermediaris. Si continua navegant entenem que n’accepta l’ús. Pot obtenir més informació sobre l’ús de les cookies a la nostra Política de Cookies
Inicia
SegurCaixa Adelas

Els beneficis de la dieta nòrdica

 

Tal com va explicar durant l'ESC Congress 2014 el doctor Thomas Meinert Larsen, professor associat del Departament de Nutrició, Exercici i Esports de la Universitat de Copenhaguen, aquesta dieta ofereix un interessant potencial per ajudar a controlar el pes i reduir la pressió sanguínia.

Més sostenible

La nova dieta nòrdica posa èmfasi en la importància de consumir productes estacionals i locals, que fan l'alimentació menys dependent del transport i, en conseqüència, més sostenible. Es compon de fruita i vegetals (especialment de baies, cols, arrels i llegums), patates, herbes fresques, plantes i bolets silvestres, grans sencers, carn de bestiar i caça, peix, marisc i algues. "Són especialment importants els vegetals i les fruites silvestres –reconeix Meinert Larsen–; tenen millor gust i, generalment, contenen més quantitat de vitamines i minerals que les plantes que creixen de manera convencional".

Com s'ha fet l'estudi?

Els investigadors van fer un seguiment durant 26 setmanes a 181 homes i dones amb obesitat central dividits en dos grups: 113 van seguir la dieta nòrdica i 68 la danesa, dissenyada per coincidir amb les dietes que consumeixen comunament els danesos adults. Els que van seguir la dieta nòrdica van rebre 180 receptes amb tres plans de menú per a cada temporada. Els que van seguir la danesa van rebre un llibre de cuina amb 99 receptes, sense plans de menú ja que, en aquest cas, la variació estacional no és important.

Bona per aprimar i per abaixar la tensió

Els que van seguir la dieta nòrdica van experimentar una reducció de pes de 4,7 kg, mentre que els que van seguir la dieta danesa van perdre 1,5 kg. A més, aquesta mena d'alimentació va produir més reduccions de la pressió arterial sistòlica (alta) i diastòlica (baixa) que la dieta danesa. En l'àmbit poblacional, aquestes reduccions són importants, va dir Meinert Larsen, ja que, a llarg termini, les petites reduccions de la pressió arterial redueixen la mortalitat cardiovascular. Aquest concepte de dieta saludable, local, sostenible, de temporada i molt agradable al paladar es podria aplicar en qualsevol indret del món.

 

Text elaborat amb la supervisió científica de l'Àrea Assistencial d'Adeslas

On s'ha publicat aquesta notícia?

ESC Congress​