SegurCaixa Adeslas S.A. de Seguros y Reaseguros utiliza cookies propias y de terceros en este sitio web para mejorar sus servicios, elaborar información estadística y mostrar publicidad, contenidos o servicios personalizados a través del análisis de su navegación para lo cual es necesario compartir datos y perfiles no vinculados directamente a su identidad con operadores publicitarios y otros intermediarios. Si sigue navegando entendemos que acepta su uso. Puede obtener más información sobre el uso de las cookies en nuestra Política de Cookies
Inicia
SegurCaixa Adelas

Els riscos de ser un “guerrer de cap de setmana”

 

​Experts reunits al III Curs d'estiu de la Fundació Iberoamericana de Nutrició (FINUT), que s'ha dut a terme no fa gaire a Granada, han assenyalat que fer exercici adaptat a cada persona de manera continuada és beneficiós per a la salut dels adults. Això no obstant, fer-ne de manera esporàdica pot comportar problemes de salut.


Exercici regular i adaptat

Tal com va explicar durant l'acte el professor Jonathan Ruiz, investigador Ramón y Cajal a la Facultat de Ciències de l'Esport de la Universitat de Granada: "Està comprovat que l'exercici afavoreix la disminució del risc davant de patologies concretes, com ara el càncer o les malalties cardíaques, però demana anys fent activitat física regular".


La salut i l'exercici, en mans d'experts

Durant les jornades s'ha parlat dels efectes de l'activitat física en l'àmbit cardiovascular i psicològic en intensitats diverses: quan es fa de manera esporàdica, regularment o en excés (més de 7 sessions d'exercici a la setmana o córrer més de 150 km a la setmana). Des de FINUT subratllen que, a l'hora de planificar l'activitat física, cal tenir en compte el tipus d'activitat, la freqüència, la durada, la intensitat, la capacitat i les circumstàncies de cada persona. Per aquest motiu, l'especialista en planificació ha de ser una persona qualificada, un graduat en ciències de l'esport.


Beneficis a llarg termini

Els experts destaquen que hi ha una sèrie de beneficis derivats de l'activitat física que es noten al cap de mesos o setmanes, com ara una resposta cardiovascular general millor, un augment de la massa muscular, un descens de la tensió arterial o una disminució de la depressió i els nivells d'ansietat. En aquest sentit, l'expert ressalta que està demostrat que els efectes beneficiosos de l'activitat física sempre hi són, idependentment del gènere i l'edat.


Atenció als "guerrers de cap de setmana"

Diversos estudis indiquen que els anomenats "guerrers de cap de setmana", és a dir, les persones que fan 2 o 3 hores d'exercici un dia a la setmana a una intensitat per a la qual no estan preparats, poden patir efectes negatius sobre el perfil lipídic o un augment del risc de desenvolupar un infart de miocardi o un accident cerebrovascular. En aquest sentit, el professor Ruiz deixa clar que abusar de l'exercici físic, també anomenat sobreentrenament, pot tenir diversos efectes negatius: manifestacions fisiològiques, psicològiques, immunològiques i bioquímiques. "Si es fa exercici una vegada a la setmana, és aconsellable que no sigui extenuant ni d'intensitat elevada, sinó que es faci a una intensitat moderada", explica l'expert.

 

Aquest text s'ha elaborat amb la supervisió científica de l'Àrea Assistencial d'Adeslas

 Millora la teva salut i qualitat de vida. Apunta't als serveis de prevenció i plans de cures que t'interessin​