Este Sitio web utiliza cookies propias y de terceros para recopilar información estadística sobre sus hábitos de navegación y así poder mejorar y personalizar su experiencia ofreciéndole contenidos de su interés y mostrarle publicidad y anuncios personalizados. Si sigue navegando, consideramos que acepta su uso. Puede cambiar la configuración u obtener más información en Política de Cookies entendido
Inicia
SegurCaixa Adelas

Practicar exercici alleuja el dolor menstrual

 

Un nou estudi assenyala que córrer sobre la cinta pot ser una eina eficaç per combatre el mal que provoca la regla.

D'acord amb els experts de la SEGO (Societat Espanyola de Ginecologia i Obstetrícia), aproximadament un terç de les dones pateixen dismenorrea primària, és a dir, rampes o dolors punxents a la part inferior de l'abdomen abans o durant la menstruació. Tot i que pot afectar totes les dones al llarg de l'edat reproductiva, la dismenorrea primària sembla ser més freqüent entre les dones fumadores, les que pateixen sobrepès, les que prenen alcohol durant la menstruació o les que van tenir la primera regla abans dels 11 anys d'edat. Segons un nou estudi fet per científics de la Universitat Anglia Ruskin (ARU), la Universitat Politècnica de Hong Kong, la Facultat de Fisioteràpia de la Universitat d'Otago i la Facultat de Medicina de Dunedin, fer exercici sobre la cinta de córrer de manera habitual pot reduir el dolor menstrual i millorar la qualitat de vida a llarg termini.

Com s'ha fet el treball?    

Els investigadors van demanar a un grup de dones d'entre 18 i 43 anys que participessin en un programa supervisat d'entrenament aeròbic tres cops per setmana durant quatre setmanes, començant el dia després del final del període menstrual. Després d'aquest mes d'exercici, es va demanar a les participants que fessin exercici a casa sense supervisió durant sis mesos. Els resultats es van comparar amb un grup de control que no va seguir cap pauta d'exercici. Aquest estudi és el primer de la seva categoria a examinar l'efecte de l'exercici a la cinta en mesuraments com la intensitat del dolor, la qualitat del son i la qualitat de vida en general.

La cinta va demostrar ser eficaç

Segons els resultats del treball, les dones que van participar en l'exercici supervisat van declarar tenir almenys un 6 % menys de mal després del primer mes d'exercici i un 22 % menys de mal en continuar l'exercici durant els sis mesos addicionals. A més, les participants van admetre haver sentit beneficis significatius de l'exercici després del període d'informe de set mesos per a altres mesuraments de l'estudi, inclosa una millor qualitat de vida i un millor funcionament diari. No obstant això, cal assenyalar que les participants no van informar de millores en la qualitat del son després de l'assaig.

L'exercici: un aliat contra el dolor   

Segons Leica Claydon-Mueller, professora titular de la Universitat Anglia Ruskin (ARU), "les dones que tenen dismenorrea deixen sovint de practicar exercici quan tenen la regla; de fet, quan tens mal l'exercici pot ser l'última cosa que vols fer. No obstant això, les dades d'aquest treball demostren que l'exercici va reduir significativament el dolor per a les persones que van participar en el programa, i també va informar de nivells reduïts de dolor després de quatre i set mesos". Priya Kannan, de la Universitat Politècnica de Hong Kong, va afegir: "Les millores en les puntuacions de qualitat de vida després de set mesos van ser notables. L'evidència que dona suport a l'ús de l'exercici aeròbic per controlar el dolor, millorar la qualitat de vida i millorar el funcionament diari s'ha vist reforçada pels resultats d'aquesta recerca".


Fonts

Universitat Anglia Ruskin (ARU)

Contemporary Clinical Trials

SEGO


Millora la teva salut i qualitat de vida. Apunta't als serveis de prevenció i plans de cures que t'interessin