Este Sitio web utiliza cookies propias y de terceros para recopilar información estadística sobre sus hábitos de navegación y así poder mejorar y personalizar su experiencia ofreciéndole contenidos de su interés y mostrarle publicidad y anuncios personalizados. Si sigue navegando, consideramos que acepta su uso. Puede cambiar la configuración u obtener más información en Política de Cookies entendido
Inicia
SegurCaixa Adelas

Preparats per a la calor

 

Beure aigua amb regularitat, no abusar de la cafeïna i no fer esport durant les hores centrals del dia són alguns consells fonamentals per combatre la calor.

Segons l'Agència Estatal de Meteorologia, l'estiu del 2019 s'estima "més càlid del normal, amb anomalies positives de fins a 1 ºC en punts de l'interior peninsular". Amb la finalitat d'indicar la millor manera de protegir-se de les altes temperatures que vindran, el Ministeri de Sanitat, Consum i Benestar Social ha activat el Pla Nacional d'Accions Preventives contra els Efectes de l'Excés de Temperatures. Aquesta iniciativa està emmarcada dins del Pla Estiu, que té com a objectiu prevenir i mitigar els efectes negatius que la calor excessiva pot tenir sobre la salut dels ciutadans, especialment en els grups de risc o més vulnerables, com la gent gran, dones gestants, nens i malalts crònics, com també en les persones que treballen o fan esforços a l'aire lliure.                                      

Decàleg anticalor

El Ministeri de Sanitat, Consum i Benestar Social ha emès el decàleg d'accions preventives següents contra els efectes associats a les altes temperatures.        

Begui aigua o líquids sovint, encara que no tingui set i independentment de l'activitat física que faci.                 

No abusi de les begudes amb cafeïna, alcohol o grans quantitats de sucre, ja que poden fer perdre més líquid corporal.

Tot i que qualsevol persona pot patir un problema relacionat amb la calor, presti especial atenció a bebès i nens petits, gent gran i persones amb malalties que es poden agreujar amb la calor i la deshidratació, com les patologies cardíaques.

Quedi's tant de temps com pugui en llocs frescos, a l'ombra o climatitzats, i refresqui's cada vegada que li calgui.     

Procuri reduir l'activitat física i evitar practicar esports a l'aire lliure a les hores de més calor (de 12 h a 17 h).

Faci servir roba lleugera, folgada i que deixi transpirar.

Mai no deixi una persona en un vehicle estacionat i tancat (especialment, nens, gent gran o malalts crònics).       

Consulti el metge si té símptomes que s'allarguin més d'una hora i que puguin estar relacionats amb les altes temperatures.     

Mantingui les medicines en un lloc fresc; la calor pot alterar-ne la composició i els efectes.

Faci àpats lleugers que ajudin a  reposar les sals perdudes per la suor (amanides, fuita, verdura, sucs, etc.).


Informats en tot moment  

A més, el pla inclou la possibilitat d'alertar les autoritats sanitàries i els ciutadans amb prou antelació de possibles situacions de risc. Per fer-ho, des del Ministeri es facilitarà diàriament a les comunitats autònomes les prediccions de temperatures (màximes i mínimes) elaborades per l'Agència Estatal de Meteorologia (AEMET). Aquesta informació també estarà disponible per als ciutadans a la pàgina web del Ministeri.    


Fonts

Ministeri de Sanitat, Consum i Benestar Social

 

Millora la teva salut i qualitat de vida. Apunta't als serveis de prevenció i plans de cures que t'interessin