Utilizamos cookies propias y de terceros para mejorar su experiencia y nuestros servicios, analizando la navegación en nuestro Sitio Web. Si continúa navegando, usted está aceptando su uso. Aceptar
Inicia

Riscos associats al colesterol alt

 

El treball, fet per Paul N. Durrington, del Manchester Royal Infirmary (Regne Unit), sosté que un dolor al tendó d’Aquil·les pot ser indicatiu d’hipercolesterolèmia. Per dur a terme el treball,  l’equip de Durrington va analitzar 6 bases de dades (MEDLINE, Cochrane, AMED, EMBASE, Web of Science i Scopus), de les quals es van extreure 17 estudis que comprenien la participació de 2.612 individus. Els resultats d’aquesta revisió indiquen que hi ha una relació entre el perfil lipídic d’un individu i la salut dels seus tendons.

El colesterol alt afecta la meitat de la població

Segons l’estudi ENRICA (Estudi de Nutrició i Risc Cardiovascular a Espanya), al nostre país té el colesterol alt entre el 50 i el 55 % de les persones adultes; la meitat no ho saben. Segons aquest mateix estudi, la ingesta de greixos saturats a Espanya suposa el 12 % de la ingesta total d’energia, de manera que és una mica més alta de la que recomana la Societat Espanyola de Nutrició Comunitària (7-8 %). Els homes ingereixen gairebé 400 mg/dia de colesterol, cosa que excedeix àmpliament la ingesta recomanada (<300 mg/dia). 

Prevenir amb una dieta saludable

Per tractar el colesterol elevat, és fonamental arribar a un pes saludable i mantenir-lo seguint una alimentació adequada i un programa d’exercicis. Amb aquestes mesures es pot reduir un 10-15 % les xifres de colesterol. Seguir una alimentació baixa en colesterol suposa consumir dues peces de fruita el dia (amb pell o polpa) i dues-tres racions de verdura o amanida al dia, i a la setmana quatre racions de peix, dues de carn magra i un màxim de tres ous. A més, cal limitar el consum de sucres i greixos (brioixeria, begudes ensucrades, precuinats, etc.).

Prevenir amb exercici regular

L’activitat física moderada habitual també ajuda a mantenir a ratlla el colesterol. El mínim per fer-ho és caminar una hora al dia o fer exercici físic o practicar un esport tres hores a la setmana.


Text elaborat amb la supervisió científica de l’Àrea Assistencial d’Adeslas

On s’ha publicat aquesta notícia?

British Journal of Spotrs Medicine​​

Millora la teva salut i qualitat de vida. Apunta't als serveis de prevenció i plans de cures que t'interessin​