Inicia

Se segueix la dieta mediterrània a Espanya?

 

Una avaluació nutricional recent sobre els hàbits alimentaris d'Espanya revela que, tot i les recomanacions, els espanyols no tenen una adherència significativa a la dieta mediterrània. Ara bé, tal com ha afirmat el doctor Emilio Martínez de Victoria, catedràtic de fisiologia, investigador de l'INYTA (Universitat de Granada) i membre del Comitè Científic de la FINUT, "Continuem conservant hàbits propis d'aquesta dieta, com ara el consum d'oli d'oliva, que ens diferencia d'altres països del centre i el nord d'Europa".

 

Una alimentació "millorable"

La conclusió dels experts de FINUT queda reforçada per les dades d'un estudi fet per IMOP-Berbés, que conclou que gairebé un 40 % dels espanyols considera que la seva alimentació no és bona o podria millorar. En aquest sentit, la majoria dels enquestats són conscients dels beneficis d'una alimentació equilibrada, amb un consum de carn més reduït i un predomini de la fruita i la verdura, tot i que no la segueixin.

 

Els objectius per a la joventut: menjar més fruita i més verdura

Segons els resultats obtinguts a l'enquesta d'IMOP-Berbés, un 63 % de la població espanyola creu que té una nutrició adequada, sobretot les persones més grans de 65 anys, amb un percentatge del 82 %. Per contra, gairebé un 40 % dels espanyols (en concret, un 37 %) considera que la seva alimentació no és bona (un 6 %) o podria millorar (un 31 %). D'entre aquests dos grups, un 37 % considera que perfeccionarien la seva nutrició si consumissin més quantitat de fruita i verdura, una opció que sobretot assenyalen els joves d'entre 14 i 24 anys (fins a un 50 %), mentre que els més grans de 65 anys són els que la plantegen menys (un 26 %).

 

Altres opcions per optimitzar l'alimentació

Els espanyols enquestats es plantegen altres opcions per millorar la seva alimentació, com ara seguir una dieta més completa i variada (un 19 %) o tenir uns horaris d'àpats més estables (un 17 %). També esmenten com alternatives per optimitzar la seva alimentació ingerir menys sucre (un 9 %), menjar més peix (un 8 %), consumir menys greixos (un 8 %) o reduir la quantitat de menjar (un 7 %). Altres iniciatives minoritàries són reduir el consum de menjar precuinat, evitar l'excés de sal, menjar més productes ecològics, no saltar-se cap àpat important del dia, mastegar els aliments a poc a poc o augmentar el consum de llegum.

 

Aquest text s'ha elaborat amb la supervisió científica de l'Àrea Assistencial d'Adeslas

 

On s'ha publicat aquesta notícia?

Berbés Asociados​


 Millora la teva salut i qualitat de vida. Apunta't als serveis de prevenció i plans de cures que t'interessin