Inicia
SegurCaixa Adelas

Tenir mal humor és dolent per al cor

 

Segons un informe de la Societat Espanyola d'Hipertensió-Lliga Espanyola per a la Lluita contra la Hipertensió Arterial (SEH-LELHA), les persones amb mal caràcter o que presenten una actitud hostil, com també les que es caracteritzen per mantenir sempre una sensació contínua de desconfiança, enuig o ràbia, i tenen tendència a mantenir relacions agressives i inadaptades, presenten un risc més elevat de desenvolupar malalties cardiovasculars. Aquesta major propensió també es dóna en els que tenen tendència a experimentar emocions negatives i a inhibir-se en la relació amb els altres, especialment si ja tenen una malaltia cardiovascular.

Hàbits saludables vs. mal caràcter

Tal com ha assenyalat el president de SEH-LELHA, Julián Segura, "Les persones amb un estatus socioeconòmic baix o estrès crònic també són més propenses a la depressió, l'hostilitat i l'aïllament social. A més, coincideix que aquestes persones són les que presenten un estil de vida menys saludable (consum de tabac, alimentació poc equilibrada i menor exercici físic) i una pitjor adherència a les recomanacions sobre els canvis en l'estil de vida". És fonamental mentalitzar els qui tenen risc de patir patologies cardiovascular sobre la importància de dur hàbits de vida saludable. "Tenir una rutina saludable pot prevenir i retardar de manera segura l'aparició d'hipertensió en pacients no hipertensos i la necessitat de seguir un tractament farmacològic en pacients amb hipertensió de grau 1. A més, contribueix a reduir el nombre i la dosi de fàrmacs en pacients hipertensos en tractament farmacològic", afegeix Segura.

Bàsics de l'estil de vida sa

Els experts de la SEH-LELHA assenyalen que reduir el consum de sal, augmentar el de fruita, verdura i aliments baixos en greix i rics en àcids grassos insaturats, controlar el pes, fer activitat física regular, abandonar el tabac i consumir alcohol de manera moderada (triant preferiblement begudes fermentades com ara el vi o la cervesa) són hàbits saludables que han demostrat que són eficaços per reduir la pressió arterial. Pel que fa a les dietes, la Societat Espanyola d'Hipertensió recomana que s'evitin les que quantifiquen el consum de calories, i que se segueixin les recomanacions personalitzades sobre hàbits nutricionals que pot facilitar el personal sanitari, com fer un diari d'àpats que inclogui el lloc on es menja, els menús, horaris, si s'està de viatge, etc.

 

Text elaborat amb la supervisió científica de l'Àrea Assistencial d'Adeslas

On s'ha publicat aquesta notícia?

SEH-LE​LHA


Millora la teva salut i qualitat de vida. Apunta't als serveis de prevenció i plans de cures que t'interessin