Inicia

Vitamines per combatre la hipertensió

 

La malaltia cardiovascular continua sent la primera causa de mort al nostre país. Per aquest motiu és fonamental controlar els factors de risc que la produeixen, com ara la hipertensió arterial, una patologia que pateix el 42,6 % de la població espanyola, tot i que un 37,4 % encara no s'ha diagnosticat, segons l'estudi Di@bet.es. D'acord amb una recerca duta a terme per la Universitat Lliure d'Amsterdam, tenir uns nivells baixos d'unes vitamines concretes incrementaria el risc cardiovascular entre la població general, sobretot perquè la incidència d'hipertensió s'incrementa.

 

Com s'ha fet l'estudi?

La investigació, que forma part de l'Estudi Longitudinal d'Envelliment d'Àmsterdam (LASA), encarregat de determinar els predictors i les conseqüències de l'envelliment als Països Baixos, va avaluar la combinació de nivells baixos de vitamina D i vitamina K i la relació amb la pressió arterial. A partir dels resultats van poder observar que hi havia més incidència de nivells alts de pressió arterial sistòlica i diastòlica en els participants d'entre 55 i 56 anys que, de forma basal, no presentaven hipertensió al començament de l'estudi. Això no obstant, a causa d'aquest dèficit de vitamines D i K, el 62 % dels participants a l'estudi va acabar desenvolupant hipertensió arterial al cap de sis anys.

 

Vitamines D i K per cuidar el cor

Les conclusions del treball obren la porta als beneficis d'ingerir aliments amb una presència elevada d'aquestes vitamines per millorar la salut cardiovascular. La vitamina D ajuda el cos a absorbir el calci i es troba, sobretot, en peixos grassos, com ara la tonyina, el salmó o el varat. D'altra banda, les herbes, tant fresques com seques, les cols de Brussel·les, els espàrrecs, la col, el bròcoli o les espècies com ara el curri o el pebre vermell, són algunes de les millors fonts de vitamina K, responsable de produir proteïnes per formar els ossos i els teixits i ajudar a coagular la sang. La FEC recomana incloure aquestes vitamines mitjançant una dieta variada i saludable.

 

Consells per prevenir la hipertensió

La FEC recorda que la millor manera de controlar els nivells de tensió arterial és seguir uns hàbits de vida cardiosaludables: no fumar, moderar el consum d'alcohol, controlar el pes, fer exercici de manera regular i seguir una dieta cardiosaludable, en què s'eviti, sobretot, la sal. Espanya destaca per un consum de sal elevat: segons l'Organització Mundial de la Salut, al nostre país es consumeix el doble (11 g al dia) de la quantitat recomanada (5 g al dia).

 

Aquest text s'ha elaborat amb la supervisió científica de l'Àrea Assistencial d'Adeslas

 

On s'ha publicat aquesta notícia?

Fundación Española del Corazón


Circulation​

Millora la teva salut i qualitat de vida. Apunta't als serveis de prevenció i plans de cures que t'interessin