ES · CAT · EN

RESOL AQUÍ

ELS TEUS DUBTES

Covid-19

Adeslas manté el servei als assegurats davant del coronavirus

L’assistència sanitària està garantida per a tots els clients. Adeslas facilita l’accés a l’atenció mèdica als qui mostren símptomes d’una possible infecció als centres adscrits als seus quadres assistencials, que estan atenent els malalts i obeint en tot moment els protocols que marquen les autoritats sanitàries en el tractament de possibles infectats. La xarxa sanitària de titularitat privada està col•laborant estretament amb el sector sanitari públic i els serveis de salut pública de les diferents comunitats autònomes amb la finalitat de frenar la propagació d’aquesta malaltia (més informació, aquí)

Resol aquí els dubtes principals sobre la COVID-19

QUÈ ÉS EL NOU CORONAVIRUS?

Els coronavirus són una àmplia família de virus que normalment només afecten els animals. N’hi ha que tenen la capacitat de transmetre’s dels animals a les persones. El nou coronavirus SARS-CoV-2 és un nou tipus de coronavirus que pot afectar les persones i s’ha detectat per primera vegada el desembre del 2019 a la ciutat de Wuhan, província de Hubei, a la Xina. Encara hi ha moltes qüestions que es desconeixen pel que fa a la malaltia que produeix: COVID-19.

QUINS SÓN ELS SÍMPTOMES DE LA COVID-19?

Els símptomes més comuns inclouen febre, tos i sensació de falta d’aire. En alguns casos també hi poden haver símptomes digestius, com diarrea i dolor abdominal. La majoria dels casos presenten símptomes lleus. En casos més greus, la infecció pot causar pneumònia, dificultat important per respirar, fallida renal i fins i tot la mort. Els casos més greus generalment es donen en persones d’edat avançada o que pateixen alguna malaltia crònica, com ara malalties del cor, del pulmó o immunodeficiències.

QUINS SÓN ELS GRUPS VULNERABLES?

Els grups vulnerables principals són els més grans de 60 anys, amb hipertensió arterial, diabetis, malalties cardiovasculars, malalties pulmonars cròniques, càncer, immunodeficiències, i l’embaràs pel principi de precaució.

COM ES TRANSMET EL NOU CORONAVIRUS?

Sembla que la transmissió és per contacte estret amb les secrecions respiratòries que es generen amb la tos o l’esternut d’una persona malalta. La contagiositat depèn de la quantitat del virus a les vies respiratòries. Aquestes secrecions infectarien una altra persona si entren en contacte amb el nas, els ulls o la boca. Sembla poc probable la transmissió per l’aire a distàncies superiors a dos metres.

HI HA TRACTAMENT PER A LA COVID-19?

No hi ha cap tractament específic, però s’estan fent servir alguns antivirals que han demostrat certa eficàcia en estudis recents. Sí que hi ha molts tractaments per controlar-ne els símptomes, per la qual cosa l’assistència sanitària en millora el pronòstic. Com que és una infecció produïda per virus, els antibiòtics no s’han de fer servir com un mitjà de prevenció o tractament.

QUÈ PUC FER PER PROTEGIR-ME?

Les mesures genèriques de protecció individual davant de malalties respiratòries inclouen:

  • Rentar-se les mans amb freqüència (rentat amb aigua i sabó o solucions alcohòliques), especialment després d’un contacte directe amb persones malaltes o el seu entorn.
  • Tapar-se la boca i el nas amb el colze flexionat per tossir o esternudar.
  • Distanciament social (es recomana situar-se almenys a un metre d’una altra persona).
  • Fer servir mocadors d’un sol ús i llençar-los de seguida.
  • Evitar el contacte proper (mantenint una distància d’un metre, aproximadament) amb altres persones si es presenten símptomes respiratoris.
  • Evitar tocar-se els ulls, el nas i la boca, ja que les mans faciliten la transmissió.

Les precaucions que cal tenir amb els animals quan es treuen a passejar consisteixen a desinfectar, quan s’arriba a casa, les zones que han estat en contacte amb el carrer.

HE DE FER SERVIR MASCARETES PER PROTEGIR-ME?

La població general sana no necessita fer servir mascaretes. Les mascaretes ajuden a prevenir la transmissió del virus si les porten les persones que estan malaltes.

Es recomana fer servir mascaretes (en persones asimptomàtiques) per evitar encomanar altres persones, en zones on puguin coincidir amb més gent (com el transport públic o el lloc de treball si no hi ha distanciament).

Els professionals sanitaris indicaran l’ús de mascaretes en les situacions en què es consideri necessari en cada cas.

En aquests moments, un uso inadecuado de mascarillas puede contribuir a un desabastecimiento de las mismas en aquellas situaciones para las que están indicadas.

ES RECOMANA VIATJAR?

Actualment no es recomana viatjar, tret que sigui estrictament necessari.

QUÈ HE DE FER SI EN TINC SÍMPTOMES?

Les persones que presentin algun dels símptomes respiratoris d’aparició sobtada següents: febre, tos i sensació de falta de aire, s’han de quedar a casa i contactar telefònicament amb el nostre Servei d’Orientació Mèdica o amb els serveis de salut trucant al telèfon habilitat de la comunitat autònoma, que es pot consultar a: telèfon habilitat de la seva comunitat autònoma.

A QUI SE LI FA EL TEST DEL CORONAVIRUS?
  • Persones amb infecció respiratòria aguda amb criteris d’ingrés hospitalari:

    Així assegurem que s’eviti la transmissió als hospitals.

  • Persones amb infecció respiratòria aguda que siguin:

    • Personal sanitari
    • Personal sociosanitari
    • Personal d’altres serveis essencials

    D’aquesta manera, garantim els serveis essencials, protegim els grups vulnerables i controlem la transmissió del virus.

Xat d’orientació mèdica Covid-19
Adeslas posa a la teva disposició aquest nou Servei d’Orientació Mèdica per xat que et donarà suport d’informació i assessorament en els supòsits de possibles símptomes associats a la COVID-19, i dubtes sobre la malaltia i la seva evolució. Per accedir a aquest servei has d’estar prèviament registrat a l’Àrea de client Més Informació.
ENLLAÇOS D’INTERÈS

Si encara tens dubtes, et recordem els telèfons de contracte que tens a la teva disposició per a orientació medica i urgències

Seguiment de pacients amb sospita o confirmació de coronavirus (COVID-19)

Servei adreçat a pacients identificats com a casos confirmats o amb simptomatologia compatible amb COVID-19 que estiguin en aïllament domiciliari.

Pot accedir al servei a través de la seva delegació d’Adeslas, del telèfon d’atenció al client i de la nostra plataforma d’urgències les 24 h.

En què consisteix el servei telefònic de suport assistencial:
És un servei adreçat als pacients amb simptomatologia lleu que hagin d’estar en aïllament domiciliari, als quals se’ls farà un seguiment protocol•litzat per avaluar el curs de la malaltia i donar-los el suport necessari.

  • Criteri mèdic i orientació terapèutica segons la simptomatologia i el cas concret.
  • Consells i mesures de protecció del pacient i de les persones que hi conviuen.
  • Acompanyament i suport a les persones que estiguin soles o en situació de vulnerabilitat a causa de l’edat o d’altres aspectes que condicionin la seva situació.

Informació sobre tràmits no presencials relacionats amb l’assegurança de salut

Tens a la teva disposició a l’àrea privada del web per fer de manera ràpida i àgil la major part de les gestions relacionades amb l’assegurança de salut. Per fer-ho, has d’estar registrat i accedir-hi amb el DNI, el NIE o el passaport i la contrasenya.

Si encara no t’hi has registrat, ho pots fer en aquest enllaç (recorda’t de tenir a mà el número de la targeta de Salut d’Adeslas).

COM ET POTS REGISTRAR A L’ÀREA PRIVADA

Donar-te d’alta és molt fàcil, només has de clicar aquest enllaç i, a continuació, seguir els passos que s’indiquen a la pantalla. Recorda que has de tenir a mà la targeta d’assegurat d’Adeslas i el DNI. Aquest procés només l’hauràs de fer una vegada.

TROBAR UN PROFESSIONAL DEL QUADRE MÈDIC

Buscar un professional o centre al quadre mèdic és molt senzill, només has d’accedir al Quadre Mèdic Adeslas i completar els passos següents:

  • Selecciona l’adreça a prop d’on vols anar al metge
  • Selecciona el tipus de pòlissa que tens
  • Selecciona el tipus de quadre en què vols buscar (Salut, Dental o Serveis Complementaris)
  • Selecciona l’especialitat/prova o tractament
  • Pots incorporar a la cerca el nom del centre (opcional)
CONSULTA MÈDICA NO PRESENCIAL (VIDEOCONSULTA)
A Adeslas tenim el compromís de continuar donant resposta a les teves necessitats assistencials. Per això, i perquè en les circumstàncies actuals encara és més important, hem desenvolupat les capacitats tecnològiques perquè els professionals del nostre quadre mèdic et puguin atendre de manera no presencial a través de videoconsulta i teleconsulta, sense que t’hagis de desplaçar de casa. Més Informació.
SOL·LICITA ON-LINE AUTORITZACIONS PER A PROVES DIAGNÒSTIQUES

Fer una sol·licitud d’autorització és molt fàcil. Un cop siguis a l’ àrea privadaa través del menú lateral esquerre accedeixes a Serveis Mèdics > Autoritzacions. Tens dues maneres de fer la sol·licitud d’autorització, pots triar la que et convingui més:

  • Adjuntant una foto: pots fer una foto al taló que t’ha proporcionat el metge i adjuntar-la al formulari que et mostrem a la secció d’autoritzacions. Un cop rebem la sol·licitud ens posarem en contacte amb tu.
  • Emplenant un talonari on-line, aquest pas és una mica més llarg, però per gestionar algunes autoritzacions et serà més àgil, ja que podràs obtenir l’autorització de manera directa sense haver d’esperar resposta a la sol·licitud.

També pots sol·licitar autorització on-line enviant un correu electrònic a l’adreça autorizacion@adeslas.es amb el nom de l’assegurat, DNI i número de la targeta de Salut Adeslas, i incloent-hi una foto del volant mèdic.

SOL·LICITAR EL REEMBORSAMENT DE LES DESPESES MÈDIQUES COBERTES PER LA PÒLISSA

Per fer un reemborsament, entra a l'àrea privada i, al menú lateral esquerre, accedeix a Rebuts i Pagaments > Reemborsaments. Només has de seguir els passos que et mostrem en pantalla i emplenar la informació que et demanem.

ACCEDIR AL SERVEI D’ORIENTACIÓ MÈDICA

Entra a l’àrea privada i accedeix a Serveis mèdics > Orientació Online En aquest apartat podràs fer un seguiment a consultes on-line que ja tinguis obertes, o bé podràs crear una nova consulta. Per crear una nova consulta, has d’emplenar el formulari i en menys de 48 hores tindràs una resposta per part del professional mèdic.

GESTIONAR LA PÒLISSA I LES DADES PERSONALS

Din de l'àrea privada, accedeix a . Les teves assegurances. Es desplegarà un menú en el qual podràs consultar les assegurances que tinguis, modificar-ne les dades o sol•licitar un duplicat de targeta.

INFORMACIÓ SOBRE REBUTS I COPAGAMENTS

Dins de l’àrea privada

  • Copagaments: pots consultar els teus rebuts de copagaments aquí
  • Estat dels rebuts: aquí

A continuació, et recordem els telèfons de contacte que tens a la teva disposició per fer tràmits i gestions relacionades amb l’assegurança de salut (si no ho has pogut fer a través de l'àrea privada):

Informació per a mutualistes

Si ets assegurat d’Adeslas, al web de la mutualitat tindràs tota la informació relativa a la cobertura i prestació del teu servei de salut.

Centre de Coordinació d’Urgències Adeslas per a Mutualistes: 900 32 22 37

Informació per a assegurats a l’estranger

Assistència mèdica en viatge

Si ets a l’estranger i necessites assistència mèdica has de trucar al número del servei SOS ASISTÈNCIA, que apareix al revers de la targeta Adeslas, i que és el següent:

Telèfon SOS Assistència: +34 91 745 32 80

Expatriats

Si ets assegurat del producte Adeslas Expats tens a la teva disposició els mitjans de contacte i informació següents: