Icono home Juntos
ES · CAT
Juntos de SegurCaixa Adeslas logotipo

Al teu costat, protegint tot el que t’importa

Aprenent a dormir

La preocupació i l’alteració d’horaris pròpia dels dies que estem vivint poden afectar molt negativament el descans. Una higiene de son correcta és fonamental per tenir una bona salut general.

Hábitos para descansar durante la cuarentena

Dormir és una necessitat fisiològica d’importància vital per a la salut integral de l’ésser humà.

Per què és tan important dormir bé durant la quarantena?

Quan dorms bé… Es produeixen a l’organisme diferents processos fisiològics (hormonals, bioquímics, físics i psicològics) que et permeten dur a terme funcions molt importants, entre les quals hi ha el restabliment o la conservació de l’energia, la regulació del metabolisme i de les hormones, la consolidació de la memòria, la regulació tèrmica i l’activació immunològica, tan important aquests dies.

Quan dorms malament… La salut general s’altera: els problemes de son crònics afavoreixen l’aparició d’índexs més alts d’obesitat (per l’augment de fam i el consum d’aliments poc saludables amb quantitats elevades de sucre i greix) i augmenta el risc de depressió, diabetis i malalties cardiovasculars, como la hipertensió.

Durant la quarantena, el son es pot veure alterat per dos enemics fonamentals:

Decàleg per a una higiene del son correcta durant la quarantena

Per dormir el millor possible en aquestes circumstàncies tan extremes, cal posar èmfasi especialment en conductes que facilitin el començament o el manteniment del son:

#QuedatACasa

FONTS

- Pla de son. Equip mèdic d’Adeslas Salut i Benestar. Febrer 2020.

ALTRES ARTICLES

Com explicar als infants el brot de coronavirus 10 raons per seguir la dieta mediterrània Ara, més que mai, t’has de moure Consells per enfortir el sistema immune Cura emocional per als sèniors enfront del coronavirus Treballar durant la quarantena