Inicia
SegurCaixa Adelas

L'assegurança de salut privada és el benefici social més valorat pels treballadors

beneficio social
Presentació del 2º Baròmetre Adeslas de Salut 2015 durant la celebració del quart Fòrum d'Assegurances de Salut​​.
  • ​El Baròmetre Adeslas d'Assegurances de Salut 2015 destaca que el 70% dels empleats que tenen una assegurança de salut a través de l'empresa considerarien una gran pèrdua deixar de tenir-la en canviar de feina.
  • Amb una antiguitat mitjana superior a 5 anys, l'assegurança de salut ja és per a més d'un 55% de les empreses un element bàsic en la cartera de beneficis que ofereix als seus empleats.
  • Per a més del 80% de les empreses, l'assegurança de salut és percebuda com un valor diferencial, ja que projecta una imatge més compromesa, i amb un potencial més gran d'atracció de talent.
  • Les empreses que inclouen l'assegurança de salut dins del seu paquet retributiu i de beneficis socials són més atractives en clau d'ocupabilitat.
  • Els resultats del Baròmetre s'han presentat en el marc del quart Fòrum d'Assegurances de Salut, al qual han assistit més de 300 persones de l'àmbit empresarial i institucional.​

Madrid, 10 de juny de 2015. SegurCaixa Adeslas ha presentat avui el Baròmetre Adeslas de Salut 2015 durant la celebració del quart Fòrum d'Assegurances de Salut. La principal conclusió del Baròmetre és que el benefici social més valorat pels empleats és l'assegurança de salut, davant d'altres beneficis socials. En total, el 70% dels empleats que tenen contractada una assegurança de salut a través de l'empresa consideren que seria una gran pèrdua deixar de tenir-la en el cas de canviar de feina.

L'estudi subratlla el paper de l'assegurança de salut en l'àmbit de l'empresa i recull la valoració que fan els empleats que es beneficien d'una assegurança col·lectiva, així com les diferents percepcions del servei entre els usuaris de la sanitat privada. Si bé els programes de retribució flexible i les fórmules de cofinançament van guanyant un major protagonisme, més de la meitat de les empreses continuen oferint l'assegurança de salut com un benefici social pur, a càrrec de la pròpia empresa.

A l'hora d'oferir l'assegurança de salut, les empreses adrecen majoritàriament aquest benefici a la totalitat de la seva plantilla, i en el 94% dels casos sense establir diferències per antiguitat o càrrec. Sis de cada 10 empreses perceben que l'assegurança de salut potencia el grau de compromís, lleialtat i motivació dels seus empleats, i en un 52% millora el clima laboral i la seva pròpia imatge corporativa. De manera anàloga, els empleats declaren en un 71% que les seves empreses demostren estar socialment avançades i preocupades pel benestar dels seus empleats pel fet de disposar d'aquestes assegurances de salut privada.

Pel que fa al primer baròmetre Adeslas (2012), creix el 2015, fins al 78% dels empleats, l'interès pels serveis de seguiment de malalts crònics, i al 74%, l'existència de coaching o suport personalitzat, els quals són nous aspectes de diferenciació.

Quart Fòrum d'Assegurances de Salut

La presentació del Baròmetre Adeslas de Salut busca establir els pilars fonamentals que estableixen empreses i empleats amb relació a l'assegurança de salut com a element clau, més enllà del vessant purament assistencial, i amb una visió en perspectiva que compara els resultats amb el 2012.

La jornada ha aplegat més de 300 assistents, entre els quals hi havia directius de recursos humans, equips de prevenció i salut en empreses, mediadors, consultors o direccions mèdiques, entre altres actors relacionats amb el sector sanitari.

El quart Fòrum d'Assegurances de Salut ha reunit prestigiosos experts, com Juan Ramón Rallo, que han pres el pols al sistema sanitari espanyol i han obert el debat sobre els nous reptes i oportunitats de la sanitat, en l'àmbit de les empreses i de la gestió activa de la salut de l'individu.

El primer panel s'ha organitzat sota el títol "La contribució de l'assegurança de salut privada en l'entorn corporatiu" i s'hi han presentat, entre altres continguts, les conclusions del segon Baròmetre Adeslas de Salut. La segona part del Fòrum ha girat al voltant de "Promoció de la salut i la gestió de pacients crònics".

Intervencions en el Quart Fòrum d'Assegurances de Salut

Juan Hormaechea, President Executiu de SegurCaixa Adeslas, ha clausurat el quart Fòrum d'Assegurances de Salut destacant, durant la seva intervenció, que "des SegurCaixa Adeslas continuem apostant fermament per la col·laboració amb les empreses per impulsar actituds que condueixin a una millor gestió del benestar dels empleats, tot donant suport i oferint solucions quan es necessiten i incorporant millores en els processos davant nous reptes, com són els pacients crònics".

El Fòrum s'ha inaugurat amb la ponència magistral que ha ofert el Dr. Luis Rojas Marcos sobre el paper de la ciència i l'art de l'optimisme. Per la seva banda, també en l'acte d'inauguració, Javier Murillo, Conseller-Director General de SegurCaixa Adeslas, ha manifestat que "l'assegurança de salut privada exerceix una funció clau en les empreses de cara no solament a la funció bàsica d'accedir amb més flexibilitat d'horaris i en menys temps a la sanitat, sinó també a contribuir a la reducció de l'absentisme i l'augment de la productivitat".

SegurCaixa Adeslas és la companyia No Vida líder a Espanya en assegurances de salut, integrada en el Grup Mutua Madrileña i participada per CaixaBank. Juan Hormaechea n'és el President Executiu i Javier Murillo, el Conseller-Director General.​

DOCUMENTS D'INTERÈS
Descarregar la nota de premsa