Inicia
SegurCaixa Adelas

SegurCaixa Adeslas va obtenir un benefici net de 171,8 milions d'euros

 

  • El volum de primes va arribar als 2.820,1 milions d'euros, un 9,9% més que l'any anterior, mentre que el mercat No Vida ha experimentat un lleuger creixement del 0,86%.
  • Adeslas continua reforçant el seu lideratge en Salut, amb un volum de primes de 2.001,6 milions d'euros, un 6% més, amb una quota de mercat del 27,9%.
  • La companyia, integrada en el Grup Mutua Madrileña i participada per CaixaBank, disposa de més de 5,3 milions de clients, la qual cosa suposa un increment net de més de 367.000 respecte al 2013.
  • Tots els rams d'activitat van créixer per damunt de la mitjana del mercat.

4 de març de 2015. SegurCaixa Adeslas, companyia integrada en el Grup Mutua Madrileña i participada per CaixaBank, ha obtingut un benefici net consolidat de 171,8 milions d'euros el 2014, un 23,5% més que en l'exercici anterior.

El bon comportament de la sinistralitat durant l'exercici, juntament amb la millora de l'eficiència operativa i el fort creixement dels rams amb més rendibilitat, han permès millorar la ràtio combinada en un punt, fins a situar-se en el 92,1%.

Pel que fa al volum de primes, la companyia va arribar als 2.820,1 milions d'euros, un 9,9% més que en el passat exercici. Aquest creixement és especialment destacable, tenint en compte que el mercat No Vida ha crescut només el 0,86%. SegurCaixa Adeslas aconsegueix el 9,2% de la quota del mercat assegurador No Vida i el seu creixement representa gairebé la totalitat del que va experimentar el sector durant el passat exercici.

El creixement de SegurCaixa Adeslas es deu a la intensa activitat comercial desplegada durant l'any a través de tots els seus canals de venda. La companyia ha superat els 482,1 milions d'euros de primes de nova producció, un 28,2% més que l'exercici anterior. El canal bancassegurances aporta el 68,3% d'aquesta xifra, mentre que les primes de nova producció del canal assegurador creixen un 40,2% respecte a l'any anterior, i representen un 31,7% del total.

El canal bancassegurances ha destacat per la seva innovació comercial amb iniciatives com el Pack Multiassegurances, amb més de 195.000 packs en cartera, i l'èxit del llançament d'una oferta específica i digital orientada a petites empreses i autònoms. A més, el 2014 SegurCaixa Adeslas va triplicar el volum de primes de nova producció respecte a l'any anterior a través de canals directes i va dur a terme una estratègia de captació i fidelització diferencial en el ram d'Auto.

D'altra banda, els canals asseguradors, que donen servei a prop del 50% dels clients de la companyia, permeten a SegurCaixa Adeslas disposar d'una xarxa comercial diversificada per arribar al màxim nombre de clients gràcies als més de 3.800 punts de venda i a l'àmplia oferta comercial.

La companyia disposa de més de 5,3 milions de clients, la qual cosa suposa un increment net de més de 367.000 respecte a l'exercici anterior.

Salut

Adeslas va superar per primera vegada els 2.000 milions en primes de Salut en arribar als 2.001,6 milions d'euros, la qual cosa suposa un increment del 6% en un mercat que va augmentar el 3,52% durant el 2014. La companyia continua reforçant la seva posició de líder destacat en assegurances de Salut, amb una quota de mercat del 27,9%, a més de 10 punts de distància del següent competidor. La xifra de clients de Salut de la companyia supera els 3,4 milions, la qual cosa suposa un increment del 5,5% respecte a l'exercici anterior.

L'important avanç en el ram de Salut es deu, en gran manera, al bon comportament dels segments Individuals, Pimes i Autònoms. En aquest últim, el nombre de clients s'ha incrementat un 15,8% el 2014.

En els darrers dotze mesos, Adeslas ha tingut cura de la salut dels seus assegurats atenent les seves necessitats assistencials amb un alt grau de satisfacció. S'han realitzat més de 23,7 milions de consultes, prop de 900.000 intervencions quirúrgiques i més de 495.000 proves diagnòstiques d'alta tecnologia (ressonàncies magnètiques i TAC). Addicionalment, durant el 2014, el nombre de parts atesos va créixer fins a superar els 26.500.

En el negoci Dental, Adeslas és líder del mercat amb més d'1,4 milions d'assegurats. Disposa de 150 clíniques pròpies que donen feina a més de 2.200 professionals, dels quals 1.000 són odontòlegs.

Multirisc

El volum total de primes per a aquest ram va ser de 378,3 milions d'euros, un 14,8% més que el 2013, davant un lleu creixement del mercat del 0,20%. Aquest creixement s'ha vist impulsat principalment per l'assegurança de la Llar, on SegurCaixa Adeslas ocupa la segona posició en el rànquing d'entitats amb més d'un milió de pòlisses en cartera.

Auto

En el ram d'Auto, SegurCaixa Adeslas ha evolucionat millor que el mercat. El volum de primes va arribar el 2014 als 171,1 milions d'euros, un 8,7% més que el 2013, en un mercat que va experimentar una caiguda de l'1,39%. El 2014, el nombre de pòlisses d'aquest ram va assolir la xifra de 430.000.

Decessos

Destaca la bona evolució del ram de Decessos en l'exercici passat, que ha arribat als 124 milions en primes. Aquesta xifra suposa un creixement del 46,7%.

Accidents i Diversos​

Els rams d'Accidents i Diversos també han registrat una evolució molt positiva durant el 2014, amb un volum total de primes de 145,7 milions d'euros, un 36,4% més.

SegurCaixa Adeslas, l'entitat No Vida amb més creixement rendible

SegurCaixa Adeslas s'ha convertit en l'asseguradora No Vida amb més creixement rendible en els últims anys. Entre el 2011 i el 2014, la companyia ha experimentat un creixement acumulat del 37,8%, la qual cosa representa un increment en primes de 774 milions d'euros. En aquest mateix període, el mercat No Vida ha tingut un comportament negatiu, amb pèrdues d'ingressos d'uns 1.075 milions d'euros.

Els resultats de la companyia van créixer un 71,5% en aquest mateix període.

Visió de futur

SegurCaixa Adeslas pretén redoblar l'aposta en els seus pilars estratègics (lideratge en Salut i distribució bancasseguradora) i evolucionar el model de negoci per adaptar-lo a les necessitats de futur. La companyia, amb el suport dels seus socis i l'equip humà, té com a reptes:​

  • Avançar cap a un model més Multiram, amb més capacitat de solucionar les necessitats d'assegurament dels clients.
     
  • Reforçar el lideratge creixent per sobre del mercat.
     
  • Apostar per la innovació per tal d'oferir el millor servei.
     
  • Evolucionar el model operatiu adaptant-lo al nou entorn digital.
     

SegurCaixa Adeslas és la companyia No Vida líder a Espanya en assegurances de salut, integrada en el Grup Mutua Madrileña i participada per CaixaBank. Juan Hormaechea n'és el President Executiu i Javier Murillo, el Conseller-Director General.


DOCUMENTS D'INTERÈS​

Descarregar la nota de premsa
Descarregar la infografia dels Resultats anuals 2014 SegurCaixa Adeslas