Inicia
SegurCaixa Adelas

Adeslas Dental aconsegueix les certificacions de qualitat i medi ambient més exigents

 
  • Analitza més de 150 aspectes de control en tots els seus centres i disposa d'11 grups de treball per a la millora contínua dels seus processos

  • Ha adaptat el seu Sistema de Gestió de Qualitat a la nova certificació ISO 9001:2015

  • Certifica per primera vegada les seves 149 clíniques pròpies en la norma ISO 14001:2015 sobre medi ambient​

Madrid, 18 d'abril de 2017. Adeslas Dental, la filial de SegurCaixa Adeslas que aglutina les clíniques dentals propietat de l'asseguradora, ha finalitzat el procés d'auditoria externa de qualitat amb uns resultats excel·lents i amb la conformitat total de SGS, l'entitat certificadora. Al tancament del 2016, Adeslas Dental disposava de 149 clíniques dentals pròpies, 910 butaques odontològiques i més de 1.300 odontòlegs arreu d'Espanya. En aquest exercici, la seva activitat s'havia incrementat un 20%, després d'atendre 615.000 pacients, que han dut a terme 3,2 milions de consultes, i haver efectuat 180.000 actes odontològics pediàtrics, 265.000 higienes, 310.000 obturacions i 210.000 revisions d'ortodòncia.

El compromís per la prestació dels millors serveis i per la satisfacció dels seus clients ha portat Adeslas Dental a marcar-se objectius molt ambiciosos en matèria de qualitat. La companyia disposa d'un Sistema de Gestió Integrat que té com a objectiu garantir l'homogeneïtat en els processos clau, com citació, recepció o assistència sanitària, i que també incorpora mesures per a la cura del medi ambient i l'escolta contínua de les opinions dels clients. El sistema avalua més de 150 aspectes de control i, en el seu desenvolupament, hi participen 11 equips de treball, formats per personal de les clíniques i de serveis centrals.

El desenvolupament del pla de qualitat ha suposat redoblar esforços en la definició i els ajustaments de processos, però també la implementació de canvis molt importants a les clíniques. Tot això s'ha aconseguit en un termini molt curt. En el procés, s'hi ha vist involucrat tant el personal de les clíniques (amb formacions, comitès, implantacions i auditories) com el personal de serveis centrals.

Amb aquesta filosofia, la companyia va adaptar el 2016 el sistema de gestió de qualitat a la nova norma ISO 9001:2015 en 137 clíniques dentals i va ampliar la certificació a uns altres 12 nous centres. També va certificar per primera vegada les seves 149 clíniques en la norma ISO 14001:2015 sobre gestió mediambiental.

A més, com a part del seu compromís de situar l'assegurat en el centre de la seva estratègia, Adeslas Dental ha analitzat també tots els processos clau del "Passadís del Client" per millorar la percepció de la qualitat en la prestació de serveis assistencials. Al tancament del 2016, el nivell de satisfacció del client superava el 97%, segons els estudis realitzats en totes les seves clíniques.

Certificacions

La norma 9001:2015, enfocada a la millora contínua i a la satisfacció del client, especifica els requisits per a un bon sistema de gestió de la qualitat que permeti afegir valor als productes, serveis i resultats econòmics, així com distingir-se de la competència.

L'ISO 14001:2015 facilita la posada en marxa de sistemes i processos en qualitat ambiental, com consum energètic, gestió de residus o compliment normatiu. En aquesta línia de treball, Adeslas Dental va reduir el consum energètic de l'any i es van prendre mesures per reduir el consum mitjà d'aigua per butaca odontològica.

International Organization for Standardization (ISO) és l'Organisme Internacional per al desenvolupament i la publicació d'estàndards internacionals, que proporcionen els requisits, especificacions, directrius o característiques que es poden utilitzar sistemàticament per assegurar l'aptitud i l'ús dels materials, productes, processos i serveis.​

DOCUMENTS D`INTERÈS

Descarregar la nota d​e​ premsa​​​​​​​​​​​​​​​