Adeslas apel·la a la responsabilitat d'empreses i pacients per enfortir el sistema sanitari

• Reuneix a Madrid més de 350 professionals de recursos humans i directors mèdics per analitzar les oportunitats que ofereix la digitalització en la cura de la salut.
  • La companyia alerta de les tensions que afecten el finançament del sistema sanitari, defensa la col·laboració publicoprivada i reclama una prima suficient perquè pervisqui el Model Muface

Madrid, 12 de juny 2019.- Adeslas ha celebrat el 8è Fòrum d'Assegurances de Salut, amb l'assistència de 350 professionals de recursos humans i directors mèdics de les principals empreses espanyoles. Sota el títol L’Oportunitat de la Salut Digital, el Fòrum ha abordat els principals temes relacionats amb la transformació tecnològica del sector.

Un dels reptes més grans és com aportar valor al pacient en un moment de pressió creixent sobre els marges. En aquesta situació, la innovació obre oportunitats perquè els ciutadans assumeixin un paper més conscient i responsable en la cura de la seva Salut. Amb la col·laboració de les empreses els empleats de les quals atén, Adeslas està començant a introduir solucions innovadores per ajudar els seus assegurats a seleccionar els millors recursos sanitaris en cada moment de la seva vida.

Javier Mira, president executiu de SegurCaixa Adeslas, ha assenyalat en la seva intervenció la importància d'experiències com Adeslas Salut i Benestar. Aquesta plataforma s'incorpora des d'avui mateix a la cartera de serveis d'algunes de les principals empreses que inclouen l'assegurança de salut com a benefici social per als seus empleats. Els qüestionaris realitzats en els dos últims anys entre els qui han utilitzat aquests serveis van obtenir una puntuació excel·lent.

Pel que fa a les tensions pressupostàries del sistema sanitari, el director general de la companyia, Javier Murillo, ha defensat la contribució de l'assegurança de salut a la societat i la importància de models de col·laboració publicoprivada com el de Muface, per al qual ha reclamat una prima suficient que permeti que es mantingui en el temps.

La primera conferència de la Jornada ha estat a càrrec del doctor Mario Alonso Puig, que ha centrat la seva intervenció en les palanques emocionals que ens ajuden a moure'ns en un món digital.

José María Cela, director del departament de Computer Applications in Science and Engineering (CASE) al Centre Nacional de Supercomputació, ha parlat sobre les aplicacions de la tecnologia en la digitalització de la medicina.

També ha participat en l’esdeveniment la doctora Patricia Such, directora de Health, Safety and Emergencies (HSE) al Grup Volkswagen a Espanya, que va afirmar que “l'enfocament integral de la salut laboral és una inversió molt rendible tant per a l’empleat com per a l'empresa”.

La taula rodona La salut com a factor estratègic per a l'èxit de les organitzacions ha estat moderada per Carlos Hernández, director general adjunt comercial de SegurCaixa Adeslas, i hi han participat el doctor Javier Sanz, director del Servei de Medicina del Treball i Prevenció de Riscos de Deloitte Espanya; Susana Toril, directora de Persones i Benestar d'Enagás, i Pablo Galán, director de Recursos del Canal d'Isabel II.

Juan Carlos Sánchez, Health Industry Leader per a Espanya, Portugal, Grècia i Israel d'IBM, ha dut a terme una ponència titulada El futur és aquí, en la qual ha destacat que avenços tecnològics que ja estan en ús actualment redueixen costos i milloren la qualitat assistencial. “Estem assistint a una nova revolució industrial, en la qual el poder intel·lectual de l'ésser humà es complementa amb l'intel·lecte de la màquina”, ha assenyalat.

DOCUMENTS D`INTERÈS

Descarregar la nota de premsac

SegurCaixa Adeslas és la companyia No Vida líder a Espanya en assegurances de salut. Està integrada al Grup Mutua Madrileña i participada per CaixaBank. Javier Mira n'és el President Executiu i Javier Murillo, el Director General.