Adeslas Salut amplia el seu compromís amb la qualitat i la seguretat dels pacients

• La xarxa assistencial revalida els certificats ISO 9001 i 14001

Madrid, 17 de febrer de 2020. Adeslas Salut, filial de SegurCaixa Adeslas encarregada de la gestió dels 27 centres mèdics Adeslas, ha rebut el certificat de la Norma UNE 179003:2013 per al seu centre mèdic de Còrdova. Es tracta del primer centre ambulatori que disposa d'aquesta acreditació a Espanya, fins ara atorgada exclusivament a hospitals. La clínica cordovesa està preparada per dur a terme assistències ambulatòries com ara endoscòpies, tractament del dolor o cirurgia ambulatòria de complexitat mitjana.

L'adopció del nou certificat comporta la creació d'un Comitè de Seguretat del Pacient, que es reuneix amb una periodicitat quadrimestral per identificar situacions de risc per al pacient en tota la prestació del servei. Un cop efectuada aquesta anàlisi, el Comitè avalua quines accions cal dur a terme per prevenir riscos o reduir la probabilitat que es produeixin errors o efectes adversos.

La Norma UNE 179003 situa Adeslas Salut al capdavant pel que fa a la seguretat del pacient i és previst que s'estengui a altres centres mèdics amb prestacions ambulatòries de la companyia. La iniciativa se suma a la renovació de la certificació de les ISO 9001 i 14001 per a tota la xarxa assistencial d'Adeslas Salut. D'aquesta manera, els centres d'Adeslas Salut validen el compliment dels estàndards més exigents a nivell internacional en gestió ambiental i de qualitat de servei. “L'adopció dels sistemes de gestió integrada és una prova del compromís de la companyia amb la qualitat en l'atenció sanitària, en un moment caracteritzat per l'aparició de processos i tècniques cada vegada més complexos i especialitzats”, explica Luis Iglesias, Sotsdirector General de Rams Personals de SegurCaixa Adeslas.

Adeslas Salut disposa de 27 centres mèdics, en els quals treballen prop de 1.250 professionals, que l'any passat van atendre més de 400.000 assegurats. La companyia inverteix contínuament en la modernització tecnològica dels seus centres, així com en l'agilització dels processos i l'actualització de les competències de la seva plantilla. L'objectiu d'aquests esforços es dirigeix a la millora del servei a l'usuari, que arriba a un 9 sobre 10 en les últimes estadístiques de satisfacció.

DOCUMENTS D'INTERÈS​

Descarregar la nota de premsa

SegurCaixa Adeslas és la companyia No Vida líder a Espanya en assegurances de salut. Està integrada al Grup Mutua Madrileña i participada per CaixaBank. Javier Mira n'és el President Executiu i Javier Murillo, el Director General.