Adeslas veu imprescindible la contribució de l'assegurança privada per sostenir el sistema de salut

El 6è Fòrum d'Assegurances de Salut reuneix més de 350 professionals del sector
  • L'envelliment de la població, la cronicitat i els nous desenvolupaments tecnològics, principals desafiaments

• Neix Adeslas Salut i Benestar, programa que promou hàbits de vida saludables entre els col·lectius d'assegurances de salut

Madrid, 8 de juny de 2016. SegurCaixa Adeslas ha celebrat avui el 6è Fòrum d'Assegurances de Salut sota el títol "Liderant la salut del futur". Al llarg de la jornada s'han analitzat els reptes que afronta la cura de la salut i la importància que les empreses promoguin i reforcin hàbits de vida saludables entre els seus empleats.

La jornada ha reunit més de 350 directius d'empresa, procedents de les àrees de recursos humans, equips de prevenció i salut, així com mediadors, consultors o directors mèdics relacionats amb el sector assegurador i l'assistència sanitària.

Javier Mira, President Executiu de SegurCaixa Adeslas, ha destacat que ja són més de 10.000 les empreses que han confiat a Adeslas la cura de la salut dels seus empleats i que l'assegurança de salut és el benefici social més ben valorat, cosa que també ve avalada pel fet que el 24% de la població espanyola està coberta per aquest sistema de prevenció complementari. A més de subratllar que la rendibilitat, el desenvolupament sostenible i la responsabilitat social són conceptes que avui han d'anar units, Mira també ha recalcat que l'asseguradora que presideix s'està adaptant amb nous mitjans als desafiaments que representen els canvis demogràfics i l'augment de les expectatives de vida.

El Conseller-Director General de SegurCaixa Adeslas, Javier Murillo, ha afirmat que "la sanitat privada és un complement imprescindible per a la preservació del sistema públic". El 28% de la despesa sanitària a Espanya (més de 28.000 milions d'euros) i un terç dels llits hospitalaris provenen de l'esfera privada. També ha destacat que ja són més d'11 milions les persones que disposen d'una assegurança de salut, un 3,5% més que l'any anterior. Segons la seva opinió, la sanitat pública i privada "estan cridades a entendre's" i ha posat com a exemple d'això el model Muface, "que ara necessita un impuls per continuar".

Javier Murillo ha aprofitat la seva intervenció per anunciar el llançament del programa Adeslas Salut i Benestar, que pretén promoure hàbits de vida saludables entre els assegurats. Està dissenyat per professionals de la salut i, a més d'assessorament especialitzat, proposa plans d'acció en l'àmbit de la nutrició i la pràctica d'exercici. "Acabem de llançar un pilot, que esperem posar aviat a disposició dels nostres clients col·lectius", ha assenyalat Murillo.

Àlex Rovira, expert en Psicologia del Lideratge Adaptatiu i impulsor de l'autocura, ha explicat la incidència global dels canvis sociodemogràfics i ha afirmat que "en el futur no parlarem de salut, sinó de plenitud, un concepte que va més enllà de la salut física i inclou l'emocional, la social o la creativa".

La sanitat privada com a motor de benestar

En el següent bloc de la Jornada, Íñigo de Barrón, President de l'Associació de Periodistes d'Informació Econòmica i Corresponsal Financer d'El País, i Manel Peiró, Director de l'Institute of Healthcare Management d'ESADE i de l'Executive Master en Direcció d'Organitzacions Sanitàries d'ESADE, han enraonat sobre "La sanitat privada com a motor de benestar i desenvolupament econòmic". Peiró ha posat l'accent "en la necessitat de transformació del sistema sanitari públic" per continuar sent viable en un escenari d'envelliment de la població i nous desenvolupaments tecnològics. Tots dos han incidit en la complementarietat dels sistemes públic i privat.

Posteriorment, Remedios Orrantia, Directora General de Recursos Humans i Immobles de Vodafone Espanya, i Fernando Belasteguín (Bela), jugador professional de pàdel i núm. 1 del rànquing a WPT, han parlat sobre salut i rendiment laboral en una xerrada moderada per Carlos Hernández, Sotsdirector General Comercial de SegurCaixa Adeslas. Orrantia ha afirmat que el benestar i la salut dels empleats i les seves famílies constitueixen una de les palanques essencials per fidelitzar el talent. Per la seva banda, Bela ha incidit en la importància tant del treball en equip com de l'entrenament invisible, el que es fa fora de la pista, referint-se a la prevenció, la nutrició i el descans.

DOCUMENTS D`INTERÈS​​

SegurCaixa Adeslas és la companyia No Vida líder a Espanya en assegurances de Salut. Està integrada al Grup Mutua Madrileña i participada per CaixaBank. Javier Mira n'és el President Executiu i Javier Murillo, el Conseller-Director General.