SegurCaixa Adeslas aporta 2,7 milions d'euros al fons d'ajuda per a sanitaris

• La protecció d'empleats, clients i prestadors marca l'organització de l'activitat de l'asseguradora durant la pandèmia

Madrid, 8 d'abril de 2020. SegurCaixa Adeslas, integrada al Grup Mutua Madrileña i participada per CaixaBank, aporta 2,7 milions d'euros al fons solidari creat pel sector assegurador per protegir el personal sanitari que treballa per contenir l'expansió del coronavirus a Espanya. El fons, amb un import total de 37 milions d'euros, es destinarà al pagament d'una assegurança col·lectiva de vida i un subsidi d'hospitalització que protegirà més de 700.000 metges, infermers, auxiliars d'infermeria i zeladors de centres públics, privats i residències de gent gran que treballen en la lluita contra la malaltia COVID-19.

La participació en aquesta iniciativa de SegurCaixa Adeslas se suma a les accions dutes a terme per la companyia des que va començar la pandèmia i l'objectiu de les quals ha estat preservar al màxim la salut d'empleats, clients i prestadors.

Des del passat 1 de març, la companyia, que lidera l'assegurança de salut a Espanya, ha atès en el seu servei d'orientació mèdica i urgències més de 155.400 consultes sobre la COVID-19. La plataforma telefònica d'urgències d'Adeslas avalua cada cas i, tenint en compte la seva gravetat i seguint les directrius de les autoritats sanitàries i els seus protocols, l'identifica i li indica si ha de romandre al seu domicili, o el deriva a un centre hospitalari. Fins dilluns passat, 3.690 assegurats han estat hospitalitzats per coronavirus, 221 d'ells en UCIs. Prop de 1.500 ja han estat donats d'alta.

Per a pacients menys greus, la companyia ha implantat un servei específic de seguiment mèdic telefònic que atén 2.670 persones als seus domicilis, bé perquè presenten símptomes compatibles amb la COVID-19 o per a casos confirmats en aïllament domiciliari. A més, s'ha habilitat un espai informatiu al web de SegurCaixa Adeslas amb informació completa sobre la COVID-19 i com actuar.

Els 27 centres mèdics Adeslas, per la seva banda, romanen oberts al servei dels pacients, d'acord amb les directrius marcades per les conselleries de salut de cada Comunitat Autònoma.

La companyia ha estès els seus mecanismes de videoconsulta i consulta telefònica per tal que els professionals del quadre mèdic d'Adeslas puguin continuar atenent els seus pacients en format no presencial, quan l'atenció sanitària ho permeti.

Les clíniques dentals han aturat temporalment l'activitat ordinària per incrementar la seguretat de professionals i pacients. Es manté l'activitat d'urgències en 48 clíniques dentals Adeslas, que han atès més de 3.000 urgències odontològiques des de la declaració de l'estat d'alarma.

Pel que fa a la gestió amb la companyia de consultes i peticions dels assegurats, i seguint les pautes generals de confinament domiciliari, SegurCaixa Adeslas ha ampliat les seves capacitats d'atenció a distància, amb l'objectiu de protegir tant clients com empleats. El 96% de la plantilla està teletreballant en aquests moments. En el cas que l'atenció en persona sigui insubstituïble, les oficines d'atenció al client de la companyia romanen obertes i disposen de protocols i estrictes normes de seguretat per compatibilitzar la prestació del servei amb les màximes garanties de protecció de la salut.

DOCUMENTS D'INTERÈS​

Descarregar la nota de premsa

SegurCaixa Adeslas és la companyia No Vida líder a Espanya en assegurances de salut. Està integrada al Grup Mutua Madrileña i participada per CaixaBank. Javier Mira n'és el President Executiu i Javier Murillo, el Director General.