El benefici net de SegurCaixa Adeslas arriba als 350 milions el 2018, un 11,4% més

• Els ingressos per primes pugen a 3.709 milions d'euros, amb un augment del 4,6%, superior al 3,9% del sector
  • Adeslas reforça el seu lideratge en Salut: el volum de primes arriba als 2.524 milions d'euros i la quota de mercat, al 29,6%
  • La ràtio combinada millora i se situa en el 86,9%
  • La nova producció arriba als 775,5 milions d'euros

28 de febrer de 2019. SegurCaixa Adeslas, companyia integrada al Grup Mutua Madrileña i participada per CaixaBank, ha tancat el 2018 amb un benefici net consolidat de 350 milions d'euros, un 11,4% més que l'any anterior. Els ingressos per primes han augmentat el 4,6%, per sobre del mercat No Vida, que va créixer un 3,9%, i han arribat als 3.709 milions d'euros.

Adeslas, la marca de Salut de la companyia, ha reforçat el seu lideratge i ha augmentat la seva quota fins al 29,6%, després de créixer el 7,6%, dos punts percentuals més que el mercat. La companyia va ser, de les deu primeres empreses del sector, la que més va augmentar els seus ingressos. SegurCaixa Adeslas manté la seva aposta multiram ja que, de manera agregada, els rams diferents del de Salut han arribat als 1.184,7 milions d'euros en primes, que representen gairebé un terç dels ingressos.

Evolució per rams

Salut

El volum de primes de Salut ha pujat a 2.524,2 milions d'euros, un 7,6% més que el 2017, mentre que el creixement del sector ha estat del 5,6%. Líder en la cura de la salut, Adeslas va atendre l'any passat 26,3 milions de consultes, 10,5 milions de proves diagnòstiques o 384.000 ingressos hospitalaris. La companyia disposa de la xarxa assistencial més extensa del mercat, amb més de 1.200 centres mèdics propis i concertats i acords amb 217 hospitals privats. El quadre mèdic d'Adeslas és el més ampli, amb 43.000 professionals

En l'assegurança dental, activitat en la qual Adeslas també és líder, el volum d'assegurats ha augmentat el 4,8% i la quota de mercat en primes supera el 50%. El nombre de clíniques dentals Adeslas, per la seva banda, ja arriba a les 189, després de l'obertura de 20 nous establiments l'últim any. Aquestes clíniques disposen de 1.216 butaques odontològiques i van dur a terme 3,9 milions d'actes odontològics el 2018

catalanndp.png

Multirisc

El volum de primes ha pujat a 491,2 milions d'euros, que situen la quota de mercat de la companyia en el ram en el 6,78%. En Llar, la companyia ha ingressat 385,2 milions d'euros en primes i ha consolidat la segona posició del mercat, amb una quota del 8,86%.

Decessos

La companyia ha obtingut uns ingressos per primes d'assegurança de decessos de 140,4 milions d'euros, amb un augment del 9,3%, que consolida el seu quart lloc en el rànquing del sector.

Auto i Accidents

En Auto, les primes s'han situat en 216 milions d'euros, mentre que en Accidents, on SegurCaixa Adeslas és líder, la xifra és de 189,2 milions d'euros.

Per a Javier Mira, president executiu de SegurCaixa Adeslas, “aquests resultats confirmen la solidesa de la companyia i la seva capacitat per continuar creixent més que el mercat amb una bona rendibilitat”. La ràtio combinada, de fet, ha evolucionat de manera positiva i s'ha situat en el 86,9% gràcies a la millora de la gestió de la sinistralitat.

En conjunt, la nova producció va créixer l'any passat un 2,8%, fins a arribar als 775,5 milions d'euros, impulsada fonamentalment pels rams de Salut i Decessos. Javier Murillo, director general de la companyia, destaca la fortalesa comercial: “Els diferents canals comercials ens permeten ser a prop dels clients i oferir solucions adaptades a les seves necessitats asseguradores”.

Perspectives

L'objectiu de SegurCaixa Adeslas per a aquest any és continuar creixent de manera rendible, malgrat l'alentiment del creixement econòmic i la forta competència. El Pla de Transformació Tecnològica que va posar en marxa la companyia l'any passat, amb un horitzó de cinc anys i unes inversions previstes de 120 milions d'euros, evoluciona amb el ritme previst i amb l'objectiu centrat a millorar l'experiència del client i oferir les millors solucions asseguradores del mercat.

Principals magnituds de SegurCaixa Adeslas el 2018

20172018Variació
Primes (milions d'euros)3.5473.709+4,6%
Ben. Net (milions d'euros)314350
+11,4%
Ràtio combinada (%)88,486,9-1,5 p.p.

DOCUMENTS D`INTERÈS

Descarregar la nota de premsa