L'assegurança de salut accelera el seu creixement

• Augmenta el nombre d'assegurats en un entorn d'intensa competència

• Salut es consolida com el segon principal ram no-vida amb el 23,6% de les primes totals

Madrid, 24 de gener de 2017. L'assegurança de salut va consolidar la seva fortalesa el 2016 en créixer un 5,07% en ingressos per primes, segons les últimes dades d'ICEA. "Aquest avanç es basa en un augment en el nombre d'assegurats, atrets per una oferta de productes cada vegada més àmplia i de més qualitat", va explicar Javier Murillo, Conseller-Director General de SegurCaixa Adeslas, l'asseguradora pertanyent al Grup Mutua Madrileña i participada per CaixaBank.

Durant la seva intervenció en la "Jornada Perspectives de l'Assegurança 2017", que organitza ICEA, Javier Murillo va destacar que el passat exercici va ser el de més creixement des del començament de la crisi el 2008. En aquest període, salut ha estat el ram amb un creixement més gran en no-vida, i ha augmentat el seu pes entre les assegurances generals fins a arribar al 23,6% del total del mercat no-vida.

El Conseller-Director General va repassar l'evolució de tots els segments de l'assegurança de salut. Va assenyalar que el nombre d'assegurats individuals, després d'una lleugera caiguda, ha reprès el camí de creixement, impulsat per una més gran i millor oferta comercial.

Al llarg d'aquests anys s'ha registrat un increment de la facturació per primes i del nombre d'assegurats col·lectius. L'augment constant de les cobertures de salut en empreses i institucions ha estat creixent, i s'ha convertit en el benefici social més valorat pels treballadors. També es tracta del segment que concentra més operadors interessats a incrementar la seva quota, va explicar Javier Murillo.

El segment de funcionaris també va registrar un creixement en primes el 2016 per la pujada de preu del concert que finalitza aquest any. El futur del segment dependrà de les condicions en què se subscrigui el nou concert del 2018.

Una altra de les palanques del creixement ha estat l'evolució de l'assegurança dental, amb augments de dos dígits en el volum de primes i assegurats en els darrers cinc anys. "Es tracta encara d'un segment de baix volum, però amb un alt potencial de creixement per la major cultura de cura bucodental".

El desenvolupament de l'assegurança de salut es produeix, segons Javier Murillo, en un context d'augment estructural dels costos sanitaris i d'una clientela "més ben informada, més exigent, més conscienciada amb la prevenció i l'autocura, i que vol ser més protagonista en les decisions que afecten la seva pròpia salut". En aquest nou entorn, la sanitat privada està donant respostes efectives, amb uns serveis tecnològicament avançats, de qualitat, assequibles i cada vegada més ben valorats pels assegurats.

L'oferta més gran de productes a la recerca de nous segments de clients, la forta competència entre operadors, la pressió a l'alça dels costos de la prestació sanitària i els nous concerts de funcionaris marcaran les tendències en assegurances de salut en l'exercici que acaba de començar, va concloure el Conseller-Director General de SegurCaixa Adeslas, que va estimar un creixement per al 2017 en línia amb la mitjana dels últims anys.

DOCUMENTS D`INTERÈS

Descarregar la nota d​e​ premsa​​​​​​​​​​​​​​