L'assegurança de salut supera la formació com a benefici social més ofert per les empreses

• El Baròmetre d'Assegurances de Salut 2018 confirma que es tracta del benefici social més valorat tant pels empleats com per les organitzacions
  • Creix del 69% al 86% el percentatge d'empreses que tenen contractada una assegurança de salut col·lectiva, especialment en el segment de mida mitjana
  • El 91% de les empreses ho consideren un valor diferencial, 13 punts percentuals més que el 2015
  • 9 de cada 10 empleats creuen que és especialment important pels seus avantatges econòmics i per les millors cobertures que ofereix
  • Els resultats de la tercera edició del Baròmetre s'han presentat durant el setè Fòrum d'Assegurances de Salut Adeslas

14 de juny de 2018. SegurCaixa Adeslas, companyia integrada al Grup Mutua Madrileña i participada per CaixaBank, ha presentat el Baròmetre d'Assegurances de Salut 2018. La tercera edició del Baròmetre –després del 2012 i el 2015– confirma que l'assegurança de salut col·lectiva es consolida com el benefici social més valorat pels empleats i el més ofert per les companyies, per sobre dels plans formatius. El percentatge d'empreses que disposen d'una ha passat en els tres últims anys del 69% al 86%. Destaca, en aquest àmbit, el creixement en les companyies de mida mitjana, on augmenta del 59% al 83%.

Els resultats s'han fet públics durant el setè Fòrum d'Assegurances de Salut Adeslas. L'estudi, que analitza els beneficis socials que ofereixen les empreses des de la perspectiva dels seus responsables i dels seus beneficiaris, constata l'impacte positiu que té aquest tipus de cobertura tant en la motivació com en la millora de la imatge com a ocupador. El 91% de les companyies ho consideren un valor diferencial, 13 punts percentuals més que el 2015.

La major part de les empreses ofereixen l'assegurança de salut com un benefici social pur, però cada vegada són més –un 23%– les que la inclouen com a part d'un pla de retribució flexible. Dins d'aquesta fórmula, l'assegurança destaca com la primera opció triada pels empleats. 9 de cada 10 la consideren especialment important pels seus avantatges econòmics i per les millors cobertures que ofereix.

A més, es detecta que cada vegada més empreses –el 60%– inverteixen en plans de prevenció per a la salut. El control periòdic de la salut personal o familiar i els plans preventius són els àmbits més valorats per decisors i empleats. En clau digital, l'orientació mèdica online i l'autogestió de l'assegurança s'erigeixen com els serveis més interessants.

Beneficis socials que més ofereixen les empreses als seus empleats

Setè Fòrum d'Assegurances de Salut Adeslas

L'edició d'enguany del Fòrum d'Assegurances de Salut ha tingut com a títol "Smart Think, Smart Health" i ha abordat la rellevància de la informació i l'anàlisi del Big Data per consolidar el que ha estat anomenat la salut digital.

Per a Javier Mira, President Executiu de SegurCaixa Adeslas, "amb la introducció de la tecnologia, l'aposta per la innovació i l'impuls de la promoció de la salut i el benestar és possible donar resposta al repte de la major esperança de vida i el progressiu envelliment de la població, que obliguen a repensar models d'atenció per plantejar fórmules més eficients".

En el Fòrum hi han intervingut, entre d'altres, Álvaro Pascual-Leone, professor de neurologia a l'Escola Mèdica de Harvard, que ha parlat sobre la necessitat de promoure la salut cerebral; el president d'AFI, Emilio Ontiveros, que ha analitzat els desafiaments del context econòmic actual, i Julio Mayol, director mèdic i d'innovació de l'Hospital Clínic San Carlos de Madrid, i David Vivancos, CEO de MindBigData, que s'han referit a l'impacte de la intel·ligència artificial i la tecnologia aplicades a la salut.

Javier Murillo, Conseller-Director General de SegurCaixa Adeslas, ha destacat durant l'obertura del Fòrum que "vivim una transformació en la qual es barregen dificultats i oportunitats. L'assegurament privat a Espanya ha demostrat ser un actor eficaç i eficient del sistema per l'extraordinària col·laboració que duu a terme en la sostenibilitat general, de manera que no crec pas que sigui possible entendre el nostre sistema sanitari actual sense aquesta decisiva contribució. Qualsevol responsable polític que sigui prudent ha de ser conscient d'aquesta realitat i, atès que contribueix a l'interès general, cuidar-la".

L'esdeveniment ha aplegat més de 350 directius d'empresa, procedents de les àrees de recursos humans, equips de prevenció i salut, així com mediadors, consultors o directors mèdics relacionats amb el sector assegurador i l'assistència sanitària.

3º Baròmetre d'Assegurances de Salut 2018

DOCUMENTS D`INTERÈS​​

​Descarregar la nota d​e​ premsa​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​

SegurCaixa Adeslas és la companyia No Vida líder a Espanya en assegurances de salut. Està integrada al Grup Mutua Madrileña i participada per CaixaBank. Javier Mira n'és el President Executiu i Javier Murillo, el Conseller-Director General.