Adeslas garanteix a l’IMQ el model de negoci i l’arrelament a Euskadi

• Adeslas es compromet a no superar el 50% del capital a l’asseguradora
  • Presenta una oferta que permet desbloquejar el conflicte accionarial
  • La proposta garanteix l’arrelament mitjançant la permanència de la seu social i fiscal a Bizkaia, i el manteniment de l’ocupació
  • Aporta una solució perquè els accionistes de l’IMQ que vulguin vendre les seves participacions puguin fer-ho a preu de mercat ara o en el futur
  • Permet donar resposta a les necessitats dels accionistes sense que l’IMQ hagi de desprendre’s d’actius o debilitar la seva estructura financera
  • Els metges continuaran sent accionistes de la Sociedad de Médicos del IMQ mentre ho desitgin
  • La proposta manté l’actual model de l’Igualatorio, que els metges obtinguin un preu just per les seves accions i que només els professionals participin en la Sociedad de Médicos

Bilbao, 20 de maig de 2021. SegurCaixa Adeslas ha presentat avui al Consell de l'IMQ una proposta de futur que garanteix la continuïtat del model assistencial i de gestió del Grup i la permanència de la seu social i fiscal a Euskadi. L'oferiment de la companyia prova d'aportar una solució perquè els accionistes de l'IMQ que volen vendre les seves accions ho puguin fer a preu de mercat i obtenir un legítim ingrés econòmic. Al mateix temps, la proposta preveu l'entrada de nous metges que vulguin formar part del projecte, la qual cosa dona estabilitat a un grup responsable de la salut de més de 377.000 assegurats, que dona feina a 2.134 persones i que vol seguir invertint per oferir els millors serveis sociosanitaris.

SegurCaixa Adeslas, soci de l'IMQ des del 2005, ha presentat al Consell d'Administració de l'entitat basca una proposta que permet garantir el futur de l'organització i donar resposta a les necessitats, actuals i futures, dels accionistes sense que la societat hagi de desprendre's d'actius o debilitar la seva estructura financera. Les principals característiques d'aquest projecte són les següents:

• La seu social i fiscal de l’IMQ es manté a Bizkaia.
  • Manteniment de les marques del grup.
  • L’ocupació i els drets laborals de l’IMQ no es veuran afectats.
  • Adeslas facilitarà els fons necessaris comprant accions d’IMQ Seguros i de Grupo Igualmequisa (Grupo IMQ) i es compromet a no superar el 50% del capital a l’asseguradora.
    • Els metges continuaran sent accionistes de Sociedad de Médicos del IMQ mentre ho desitgin.
  • Els metges que vulguin vendre la seva participació podran fer-ho al preu de 255.000 euros per cada paquet de 1.000 accions de la Sociedad de Médicos. Aquesta proposta no tindrà cap horitzó temporal pel que fa a la seva finalització, de manera que cap metge es veurà obligat a prendre aquesta decisió de manera ràpida ni a curt termini. S’obriran successives finestres de compra en el temps per dur a terme aquests processos.
  • Es facilitarà la incorporació de nous metges a l’accionariat de Sociedad de Médicos del IMQ.
  • SegurCaixa Adeslas obtindrà de manera gradual, i a mesura que els metges venguin les seves accions, presència al Grup IMQ, on ara no té cap participació.
    • Es mantindrà el model de l’IMQ, recolzat en els metges de família com a punt de referència.
  • Es mantindran el quadre mèdic i els barems d’honoraris mèdics.
  • Es mantindran les aportacions al Montepío del IMQ en uns termes degudament acordats que garanteixin la sostenibilitat de les prestacions.

La proposta serà sotmesa a la consideració del consell de la Sociedad de Médicos, el qual, si ho considera adequat, ho traslladarà a la Junta d'Accionistes de l'IMQ per a la seva aprovació en la reunió del màxim òrgan de decisió de Grupo IMQ.

Al llarg dels darrers 15 anys, Adeslas ha estat el soci de l'IMQ, amb el 45% de l'asseguradora i el 20% de la societat titular de la Clínica Zorrotzaurre. En aquest període, la col·laboració de totes dues entitats ha construït una història d'èxit, basada en el consens que sempre ha estat present en les decisions i que Adeslas vol seguir mantenint com a fonament d'un model de futur. En aquest moment, la companyia avança un pas més per donar un nou impuls a la societat i dotar d'estabilitat a una entitat que, per damunt de tot, té un compromís amb la societat a la qual serveix des del 1934.

DOCUMENTS D'INTERÈS​

Descarregar la nota de premsa

SegurCaixa Adeslas és la companyia No Vida líder a Espanya en assegurances de salut. Està integrada al Grup Mutua Madrileña i participada per CaixaBank. Javier Mira n’és el President Executiu i Javier Murillo, el Director General.